Sosyal ağlar üzerinde arkadaşlarınızla geçirdiğiniz zamanı eğlence ve iletişime çeviren bu oyunlar, artık sanal hayatın bir parçası oldu. Sosyal oyunların hızla büyümesindeki en önemli faktör “arkadaşlar“. Eğer bir oyunu arkadaşlarınız ile oynuyorsanız, o oyun kendisini dahada çekici kılar.
Gözlemlerime göre, eğer kişinin bir oyunda hiç arkadaşı yok ise, oyunda kalma süresi ve oyuna tekrar uğrama sıklığı çok düşük iken, arkadaşlarıyla oynadığı bir oyunda kalma süresi kat kat daha yüksek oluyor.
Sosyal oyunlar genellikle “sanal eşya” (virtual goods) satma ile modellendirilmiştir. Yine arkadaş faktörüne dayalı olarak, 2009 yılında Sosyal Oyunlar üzerinde satilan sanal eşyaların toplam değeri 1.6 Trilyon $ olarak biliniyor.
Oyunlar artık Konsol ve Bilgisayarlardan bağımsızlıklarını ilan ettiler. Yeni trend mobil cihazlar ise yukarıdaki tablonun doğruluğunu kanıtlıyor.
Facebook kullanıcılarının %53’ü oyun oynuyor, yani yaklaşık 265 Milyon oyuncu. Oyunlarda yaş ortalaması 43 iken, bu sayının %69’unu bayanlar oluşturuyor ve bayanların %74’ü oyunlarda harcama yapıyor. Enteresandır ki, toplam oyuncuların %46’sı 50 yaşın üzerinde.
Almanya’daki oyuncuların sayısı 17 Milyon, yani Alman internet kullanıcıların %30’u. Bu oyuncuların üçte biri sadece facebook’daki oyunları oynuyor. Alman facebook oyun geliştiriclerinden biri ise wooga, şuan toplam 4 oyunu olan wooga başarıyı Bubble Island ile yakaladı.
Henüz yeni yeni gelişen Türkiye pazarında lider olan OyunStüdyosu‘nun ürettiği Sanalika‘da ise, 2 yılda 9 milyon karakter yaratıldı. Gece-Gündüz fark etmeksizin saatte 1100’den fazla sanal eşya satan Sanalika, başarısını istikrarlı bir şekilde sürdürüyor.
Önümüzdeki hafta Çarşamba günü comTalks’un konuğu Sanalika Pazarlama Müdürü Semin Özmoralı. Semin hanım ile Sanal Dünyalar, Sanal Ekonomiler ve Sanalika üzerine yapacağımız söyleşiyi önümüzdeki hafta comTalks’ta bulabilirsiniz.
Hem bu güzel platform için tebrikler ve başarılar, hem de yukarıdaki güzel derleme için ellerinize sağlık… Türkiye pazarının yeni yeni gelişmekte olduğu kesinlikle doğru, öte yandan sosyal ve kültürel dinamikleriyle de Türkiye bizim için baş döndürücü bir hızla büyüyor. Sosyal oyunlar, sanal ekonomiler, sanal dünyalar önümüzdeki günlerde pazarlama ve reklam fırsatları açısından da sektöre çok şeyler sunacak. Yazılarınızı, araştırmalarınızı keyifle izleyeceğiz. Tekrar başarılar…
ben sosyal oyunlardan sanalika için burdayım ve sanalikayı çok seviyorum ssizlere başarılar dilerim .
Sanalika Gerçekden Çok güzel Bi Site