Aslında kritik bi konu, Quora’da rastladığım bir tartışma üzerine “eski” bir arayüz tasarımcısı olarak bu Cuma bu konuyu konuşmak istedim. Bu arada “doğru programcı seçimi” üzerine de bir yazı ele alınırsa çok faydalı olacağını düşünüyorum.

Malum, dijital alan Türkiye için hiç olmadığı kadar hızlı bugünlerde. “Hergün kaç yeni proje yayınlanıyor?” sorusunun cevabı elimizde olsaydı geçmiş yıllara oranla işlerin çok daha hızlandığını grafik üzerinde de görebilirdik. Bu elbette bu alana yapılan yatırım ve yetişmiş insan kaynağı’nın artmasıyla mümkün oluyor ve öyle tahmin ediyorum ki; Webrazzi’deki arkadaşlarımız bu konu ile ilgili veri sağlayabilecek birikime sahiptirler.

Önce en temelden başlayalım: “Daha önce matbaa’da çalıştım. Bunu da yapabiliyorum.” cümlesi Arayüz Tasarımcısı aradığınız bir dönemde hızlıca kaçmanızı gerektiren cümle. Çünkü basılı işler tasarlamakla dijital medya tasarlamak birbirinden tamamen farklı iki ayrı iştir. Çok farklı mesailer, çok farklı tecrübeler gerektirirler.

Bu noktada doğru seçimi yapmalısınız çünkü Arayüz Tasarımında tecrübeli olan karakter daha önce bu alanda pek çok sorunla karşılaşmış ve çözümlerini öğrenmiştir. Diğeri ise sizinle birlikte öğreneceği için gerginlik her geçen gün artacaktır. Yapılan tasarımın her modern tarayıcıda stabil çalışma zorunluluğu vardır. Size “olmasa olmaz mı” diye soran tasarımcıdan yine hızla uzaklaşmanızı tavsiye ediyorum.

37signals’den Ryan nasıl tasarımcı seçtiğini 5 maddeyle anlatmış. Şahsen katıldığım için paylaşmak istiyorum;

  1. Metin Yazma: Yazılı iletişimi nasıl? Hızlıca düşünüp bunu doğruca yazıya dökebiliyor mu? Arayüz tasarımcılığında metin en değerli öğelerden biri.
  2. Arayüz Tasarımı: Yalnızca 2 boyutu olan tasarım programında sizin istediğiniz elementleri anlaşılabilir, anlamlı, açık ve hızlıca yerleştirebiliyor mu? Zamanında yetişebilmek için organize olabiliyor mu?
  3. Ürün: Karşılaştığı problemleri ve talepleri anlayışla karşılayabiliyor mu? Özellikle tasarladığı servisin müşterilerinden gelen geri-bildirimlerin bir katma değer arzettiğinin farkında mı? Yoksa bunları yalnızca sıkıcı problemler olarak mı görüyor?  Özetle; patron ve tasarladığı servisin müşterileri için neyin önemli olduğunu ayırt edebiliyor mu?
  4. Geliştirme: Tasarladığı görselleri en doğru şekilde HTML vs CSS kodlara dönüştürebiliyor mu? Bir adım öteye gidip kendi tasarımlarını çalışan bir uygulama üzerine giydirebiliyor mu? (temel de olsa programlama bilgisi gerektirir) Programcılarla onların işi üzerine konuşabiliyor mu?
  5. Karakter: Kendi kendine motive olabilen iyi niyetli bir insan mı?

Bir not olarak şunu da eklemek istiyorum; Kimileri “Dreyfus’un yetenek edinme modeli“nin bu alanda doğru insan kaynağı bulmak için kullanılabileceğini söylemiş.

Büyütmek için tıklayın

Dijital alanda hangi işi yapıyor olursanız olun. Bu başlıkta doğru profesyonellere ihtiyacınız olacak. Çünkü arka-planda harikalar yaratıyor dahi olsanız, ürettiğiniz değeri “harika” gösterecek olan ve herkesin konuştuğu “merhaba efekti”ni modelleyen insan bu.

Yeni Tasarım

Bu kadar tasarımdan ve tasarımcıdan konuşmuşken comTalks v2’den bahsetmemek olmazdı. Büyük bir kısmını tamamladığımız yeni versiyonumuzdan ilk görüntüyü sizlerle paylaşmak istiyorum. Yorumlarınız bizim için çok değerli.

Bu görsel henüz taslaktır. Halen ekip içerisinde size doğru nasıl içerik ulaştırabileceğimizi tartışıyoruz.

Büyütmek için tıklayın

Etkinlik : Yeni Nesil Girişimcinin Alet Çantası

14 Mart 2011 Pazartesi günü 11:00-13:00 saatleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sedad Hakkı Eldem Oditoryumunda Kariyer ve Girişimcilik Kulübü’nden girişimci adayı öğrenci arkadaşlarımızla olacağız. Öğretim Görevlisi Erim Hısım’ın moderatörlüğünü üstleneceği panelin katılımcı listesi şöyle;

  • Ebubekir Kalkan (Timaş Yayınları, Pazarlama Yöneticisi)
  • Sinan Ata (Danışman)
  • Burak Budak (Promoqube, Topluluk Yöneticisi)

Tüm ekip için yoğun ve yorucu geçen bir haftanın ardından yarın Uygar Boynudelik’in yazısı ile yeni bir haftaya başlamak üzere sizlere veda ediyoruz. İş hayatımızın yoğunluğu bazen yazı kalitemize yansıyor olabilir. Bu noktada sizden tüm ekip arkadaşlarım adına özür dilemek istiyorum.

Bu hafta comTalks’ta neler oldu?