Geçtiğimiz hafta oyun mekaniğini tanımlayıp, bu mekanikler ile nasıl güçlenceğimiz hakkında bir giriş yapmıştım. Bugün ise “basit bir Online Pizza Siparişi sistemimizi, eğlenceli bir hale getirebilir miyiz?” sorusu ile devam etmek istiyorum.

Öncelikle Vizyonunuzu belirleyin demiştik, bir hatırlayalım:

Vizyonunuzu belirleyin ve “geriye doğru” çalışın

Efektif oyunlar bir sisteme sonradan dahil edilemez. Bunların işin en başında ürüne entegre edilmesi gerekir. Başarılı olmaları için ise sizin vizyonunuza ve hayal gücünüze ihtiyaçları vardır. Eğer bunlar olmazsa ürününüz koca bir “HİÇ”den ibaret olacaktır.

Yapmanız gereken ilk şey kendinize bir hedef belirlemenizdir. “Hedefim nedir? Neye ulaşmak istiyorum”

Kullanıcıların yapacakları aksiyonları listeleyin

Evet, vizyonumuzu belirledik, şimdi ise vizyonumuzu gerçekleştirmek için kullanıcıların sistem içerisinde hangi etkinliklerde bulunabileceğini listeyelim.

Bunun için uzunca cümleler kurmaya gerek yok. Kısaca listemizi oluşturalım:

Bu listeyi yaparken, en çok önem verdiklerinizi önlere sıralayın. Artık oyun psikolojimiz yavaşca ortaya çıkmaya başlıyor.

En önemli etkileşime motive edin

Kullanıcıların sistemde uzun zaman geçirmelerini ve sistemi tekrar ziyaret etmelerini sağlmak için onları motive etmek gerekir.
Yani şöyleki; Eğer bir kullanıcı ilk pizza siparişini vermişse onu bir rozetle rütbelendirebilir, bu şekilde kullanıcıda devamlılık hissi uyandırabilirsiniz.

Bugünkü yazımı bu maddeyle sollandırıyorum. Gelecek yazıda Oyun mekaniği listesiDeğerlendirme & Uyarlama ve Oyun mekaniğinin getirileri başlıklarına değineceğim. Artı olarak önümüzdeki haftalarda Mail.Ru Games’in geliştirdiği ve şu sıralar ülkemizde lokalizasyon çalışmaları yapılan Allods oyunu hakkında çeşitli bilgiler paylaşacağım.