İnternet sektörünün en bütük artısının ölçümlenebilir olduğunu düşünen bir kullanıcıyım. Bu nedenle rakamları, araştırma sonuçları bir ayrı değerli. Bu gün internet dünyasındaki kadınlar ile ilgili bir araştırmanın değerli sonuçlarını paylaşmak istiyorum.

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçları şöyle;

– Türkiye’de internet kullanan kadınlar, toplamın %43’ünü oluşturuyor.
– Aktif internet kullanan kadın sayısı: 10.356.337 (%43)
– Aktif olarak sosyal medyayı kullanan kadın sayısı: 7.429.117 (%72)
– İnternet kullanıcısı kadınların %54’ünün eğitim durumu lise veya daha üzeri. (5.541.818 kişi)
– İnternet kullanıcısı kadınların %29’u evinin alışverişinden sorumlu! (3.023.880 kişi)
– İnternet kullanıcısı kadınların %22’si anne!
– İnternet kullanıcısı kadınların %29’u internetten dizi veya film izliyor, %38 haberleri, gazeteleri takip ediyor.

Bu rakamlar ne ifade ediyor?

Kadınlar arasında internet kullanımının çok hızlı yayıldığının farkındayız. 2005 yılında %7 olan kadınların internet kullanım oranı 2011 yılında %43’e ulaşmış durumda. İnanılmaz bir hızla artmaya devam ediyor.

Bu hızlı yayılım e-ticaret alanında inanılmaz değişimlere neden oluyor. Kadınlar bir sitede erkeklerden 2.5 dakika daha fazla zaman harcıyor. Bu rakam, kadınların olaya bakış açılarının gerçekten farklı olduğunu bize çok net gösteriyor. Webrazzi Gündem toplantısında konuşan Hepsiburada Genel Müdürü Aytuğ İğneli, “Türkiye’de son bir yılda 1,5 milyon kadın ilk online alışverişlerini yaptı.” şeklinde çarpıcı bir açıklamada bulunmuştu. Bu da olayın boyutunu net gösteriyor.

Bu potansiyel artık görmezden gelinmiyor, kadınlara özel sosyal ağlardan tutun, özel alışveriş sitelerine kadar bir çok niş hizmet devreye giriyor. Bu hizmetlerin sayısı gün geçtikçe daha da artacak. Bize düşen bu potansiyeli nasıl değerlendireceğimizi düşünmek, harekete geçmek. Çünkü, kadınlar internet alışkanlıklarını gerçekten değiştiriyor!