Bu hafta 1960 – 1970 yıllarında Amerikan gazetelerinde yayınlanan bir ilan üzerine yazacağım. comTalks’ta pek alışılmış birşey değil tabi ama çıkarımların son derece faydalı olacağını düşünüyorum.

Yüksek ihtimalle Reklam ve Pazarlama İletişimi meraklıları daha önce karşılaşmıştır fakat yine de comTalks’ta yer almalı.

David Ogilvy‘nin kaleme aldığı bu ilan o yıllarda yazılmasına rağmen bugün hala çok değerli. Sadece okurken Ogilvy & Mather‘in tecrübe ve görüşlerini bugüne uyarlamanız gerekiyor..

David Ogilvy’nin 1960 yılında gazetelerde yayınlanan ilanı…

Ne değişti? Hiçbir şey.

Yazının devamında ilandan beni çok etkileyen bazı başlıklar paylaşacağım. Bir başlıkta en fazla kaç kelime sunmanız gerektiğinden reklam kampanyasını test ederek optimize etmeye kadar pek çok zeki çıkarım var;

Ürün Konumlandırma

“Reklamın ürünlerinizin satış rakamlarına yanmasımasının en önemli faktörünün ürünü nasıl konumlandırdığınızla ilgili olduğunu öğrendik.

Örn; SCHWEPPES’i hafif bir içki olarak mı konumlandırmalısınız yoksa sert bir içki olarak mı?

Örn; DOVE’u elleri kuru tutan bir ürün olarak mı konumlamalısınız yoksa elleri iyi temizleyen bir ürün olarak mı?

Reklam kampanyasının sonuçları bizim nasıl reklam yarattığımızdan çok sizin nasıl ürün konumlandırdığınızla ilgili. Kısacası ürün konumlandırma çalışmalarınız reklam kampanyalarınızdan çok önce planlanmalı. Biraz araştırma faydalı olabilir. Atlamadan önce bakının.”

Basit Başlıklar

“Başlığınız hedefinizi en net şekilde müşteriye ileten telgraflardır. Kelimeleri dikkatli seçerek kullanmalısınız.”

Müziğe Dikkat

“Pek çok reklam kampanyası arkaplanda müzik kullanıyor. Fakat müzik hedefe giden yolu zorlaştırabilir. Az sayıda keratif zihin bunu kabul ediyor. Fakat biz şimdiye kadar bir iş sunumunda arkaplan müziği kullanıldığına hiç rastlamadık.”

Yerelleşin

“Kampanyada farklı yerel bölgelerde daha etkili olmak için bölgeye özgün birşeyler kullanın. ”

Öncesi ve Sonrası

“Öncesi ve sonrası ile karşılaştırmalı reklamlar alışılmışın üzerinde daha fazla dikkat çekerler. Doğru kullanıldığında işe yaradığı görülür.”

Psikolojik Segmentler

“Her iyi ajans demografik profilleme yapmayı bilir. Kadın, erkek, yaş ayrımı çok sık kullanılır. Fakat psikolojik hedefleme çok etkili olabilir. Örneğin Mercedes Benz reklamımızda statü sembolleriyle dalga geçen konfor düşmanı kitleyi hedefledik.”

Tüm bunların bu tarihlerde yazıldığına inanmak gerçekten güç…

Son olarak bu hafta comTalks’u temsilen Okan Üniversitesi Tuzla kampüsünde çok değerli konuşmacı ve öğrenci arkadaşlarımızla birlikte olduk. Bilişim ile Kariyer Zirvesi isimli etkinlikte “comTalks ve Dijital Farkındalık” başlıklı bir sunum gerçekleştirdim. Benden sonra sahnede Hamza Şamlıoğlu, Çiğdem Özkan ve Ömer Karapınar yer aldı ve değerli paylaşımlarda bulundular. Emeği geçen herkese teşekkürler.

Görsel Kaynak : Mehmet Emre Baş

Müsadenizle bu hafta da yazımı arkadaşlarımın bu haftaki paylaşımlarının kısa bir listesiyle bitiriyorum ;