Mart ayında Türkiye’de de aktif olarak kullanılmaya başlanan Facebook Places, Facebook’un sosyalleştirmek istediği dünya için atılan adımlardan biri.

“Daha önce de konumumuzu bildiriyorduk, Foursquare’da 10 tane Mayor olduğum mekan, 23 tane de Badge’im var” demeyin. 6.5 milyon civarında üyesi bulunan Foursquare’i konum bildirme olayına farklı bir bakış açısı olarak görüyorum. Kullanıcılarının kendi arasında çekişmesine neden olan rozetleri, vali olma hevesi Foursquare’in en çekici, belki de tek çekici yanı.

Facebook Places ise hali hazırda 700 milyon Facebook kullanıcısına sunulmuş, 250 milyon aktif mobil Facebook kullanıcısının kullanmaya başladığı bir sistem. Kullanıcıları şu anda konum bildirmeye yönlendiren, zorlayan pek bir işlem yapılmamış fakat Deals ve Credits tam anlamıyla yaygınlaşınca, farklı iş modelleri ortaya çıkacak ve bu sayede Places büyük bir patlama yaşacaktır.

Markalar, Foursquare ile yapmaya başladıkları konum bazlı kampanyalarına katılımı arttırmak, daha fazla yayılmasını sağlamak için Places kampanyalarına başladı bile. Bu kampanyaları, halihazırda bulunan Facebook sayfaları ile birleştirerek çift taraflı bir kazanç elde edeceklerdir.

Places Servisi İle Neler değişir? Neler Gelişir?

– Konumumuzu bildirdiğimiz zaman karşımıza çıkacak olan fırsatlar, kampanyalar alışveriş alışkanlıklarımızı, kararlarımızı büyük ölçüde etkileyecektir.

– Profilimizde yer alan bilgilerimiz, paylaşımlarımız, beğenilerimiz ile hemen her şeyimiz artık bilinir ve işlenebilir halde. Bunlara konum bilgisi de eklendiği zaman yapılabileceklerin sınırı kalmıyor. Facebook’un bu konuda yapabilecekleri, markaların geliştireceği projeler gerçekten şaşırtıcı olacaktır.

– Gitmek istediğimiz bir mekan ile ilgili daha önce giden kişilerin paylaştığı fotoğraflar, ekledikleri notlar karkarlarımızda büyük ölçüde etkili olacak, aynı şekilde paylaşımlarımız başkalarının kararlarını etkileyecektir.  Bu nedenle, işletmeler Facebook’a çok daha fazla önem vermek zorunda kalacak, sürekli takipte olacaklar.

– Konum bazlı, sosyal oyunlar hayatımızda daha çok yer edinecek. Yapacağımız check-in’ler ile oyunlara yön verebileceğiz ve gerçek hayatımızda da oyunların etkilerini yaşayacağız.

– Konumlarımız kayıt altına alındığı için ilerleyen zamanlarda çıkacak olan uygulamalar ile alışkanlıklarımzın farkına daha net varabileceğiz. Gittiğimiz mekanlar özelliklerine göre kategorilendirilir ve bunlardan anlamlı sonuçlar çıkarılır. İlerleyen zamanlarda gideceğimiz yerleri bu sonuçlara göre belirleyebiliriz.

– Yakın zamanda “Facebook’dan konumu takip edilerek topuklarından vurulan genç ‘bir daha Facebook kullanmayacağım, asla check-in yapmayacağım’ açıklamasıyla yürekleri burktu.” şeklinde haberler görünce şaşırmamak gerekiyor.