Son zamanlardaki sektörel kalkınmalara bilişim ve teknoloj’nin yanında bu kez sizlere perakende sektöründen bazı önemli verileri sunuyoruz.

Türkiye perakende sektörü büyüklüğünün 2010 yılında 187 milyar dolara ulaştığı belirtilen bir sektörel rapor elime geçmişti. Bu rapordan bazı kesitleri paylaşmak istedim. 2014 yılında bu miktarın 250 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2010 yılında pastadan en büyük payı 96 milyar dolarla gıda alırken, bunu 26,5 milyar dolarla ev eşyası, 24,3 milyar dolarla tekstil 7,3 milyar dolarla teknoloji perakende pazarı takip etti.

2010 yılında 187 milyar dolar olan Türkiye perakende sektörün büyüklüğünün 2014 yılında 250 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2010 yılında güçlü bir büyüme elde eden sektörün kriz öncesi dönemdeki yılında büyüme oranını yakaladığını bazı sektörel raporlarda da gözlemleyebiliyoruz.

96 milyar dolarla liderlik gıda pazarının

2009 yılına göre gıda dışı perakendeciliğinin %16, hazır giyim perakendeciliğinin ise %27 büyüme oranıyla son derece güçlü bir performans sergilediği görülüyor. Metro, Carrefour ve Tesco gibi uluslararası oyuncuların da bulunduğu gıda perakende pazarı 96 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşarak pastadan en büyük payı alan kategori oldu.

Ev eşyaları perakende pazarı 26,5 milyar dolara ulaştı

Perakende sektörünün alt kategorilerinin de güçlü bir performans gösterdiği vurgulanıyor. Ev eşyaları perakende pazarının, 2010 yılında 26,5 milyar dolara ulaştığı belirtiliyor. Pazardaki ana oyuncular arasında ev geliştirme ürünleri alanında Koçtaş, Bauhaus, Ikea ve Praktiker; beyaz eşya alanında Arçelik, MediaMarkt ve Vestel; ev tekstili alanında ise Zara Home, Esse, Lines, Mudo Concept ve Paşabahçe yer alıyor.

Tekstil perakende pazarı 24,3 milyar dolarla yer alıyor

Koton, LCW ve İpekyol gibi oyuncuların yer aldığı tekstil perakendeciliği pazarı 24,3 milyar dolara ulaşırken, e-ticaret pazarının büyüklüğünün ise 9,4 milyar dolar olduğu görülüyor.
Teknoloji pazarı 7,3 milyar dolarla geride kaldı.

MediaMarkt, Darty ve Teknosa gibi firmaların ana oyuncular arasında yer aldığı elektronik perakende pazarının ise 7,3 milyar dolara eriştiği belirtiliyor. Bu pazarın önümüzdeki 3 yıllık dönemde ciddi bir büyümeye sahne olması bekleniyor.

2010 birleşme ve satın almalar bilançosu

Son yılların şirket satışları ve satın almalar açısından en hareketli sektörlerinden biri olan perakende sektöründe, 2010 yılında 7 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleşti.