Daha önce hiç duymuş muydunuz? Alışılmışın dışında dijital dünyanın arama devleri Schema (Şema) adını verdikleri yeni bir girişimle bir araya geldiler. Bir araya gelme sebepleri daha kaliteli arama sonuçları için internet sitelerinde kullanılan HTML etiketlerini anlamlandırmak ( örn : <p> , <ul> , <ol> , <h1> ) ve standardize etmek. Bu sayede internet’in devleri web sitelerini aynı gözden görüp aynı şekilde yorumlayabilmeyi umuyor.

Uzun sayılabilecek bir süredir Google başta olmak üzere arama servislerini sıklıkla kullanan biriyim ve son birkaç yıldır istediğim içeriğe ulaşmanın ne kadar zorlaştığını göz önüne aldığımda bu proje önemsenmeyecek gibi değil. Henüz yolun çok başında olsa da dijital mimariyle ilgilenen okurlarımızın mutlaka dahil olması ve takip etmesi gereken bir iş.

Elbette servislerin arama sonuçlarını kullanıcılarının teveccühüne göre şekillendirmeleri zekice ( unutmadan! gördüğünüz gibi comTalks Google +1 ‘i derhal kullanmaya başladı. ) fakat yeterli değil. Hala fazlasıyla manipüle edilebilir ve korumasız görünüyor. Fakat özellikle Google’a ait gerçek zamanlı arama teknolojisini taktir ederek kullandığımı da söylemeliyim.

Bizim ülkemizde dominant servis Google olsa da Bing ve Yahoo’nun da son derece köklü ve tecrübe sahibi markalar olduğunu unutmamak gerek.

Hatırlatmakta fayda var. 2010’un Ağustos ayında Amerika için arama pazarının dağılımı şu şekildeymiş;

Google

Yahoo!

Bing

71.59% 14.28% 9.87%

comTalks’ta bu hafta’nın gelişmelerini size hatırlatarak aranızdan ayrılıyorum. Nihayet ısınan havaların tadını çıkarın :). Önümüzdeki hafta aynı gün görüşmek dileğiyle.