Sosyal medya’nın 2000’li yılların akabinde hızla gelişimi neticesinde artık gördüğümüz herşeyi kendi platformlarımız üzerinden paylaşmaya başladık. Fotoğraflar, videolar, metin tabanlı bilgiler, linkler…

Yakın zamana kadar linkleri paylaşırken twitter üzerinde yaşadığımız 140 karakterlik paylaşım sınırını da url kısaltma servisleriyle deldik geçtik. Kısaltma servislerinin kullanımının artmasına parelel olarak pazarlama zekası da kendini göstermeye başlamış olacak ki Carrefour url kısaltma prensibi üzerinen sosyal sorumluk projesi başlatmış.

Portekizce karşılığı gram olan virou kelimesinden de anlaşılabileceği gibi, projede kısalttığın karakter kadar bağışta bulunuyorsunuz. Örneğin; bu servisi kullanarak 30 karakter kısalttıysanız, 30 gram yiyecek yardımını Carrefour ” Brazilian Red Cross ” kurumuna sizin adınıza bağışlıyor.

Şu ana kadar siteyi ziyaret edenlerin kullanımlarına bağlı olarak yapılan yardımın gram cinsinden değeri: 4. 626.517 gram.

Zaten kullanmakta olduğum bir servis benim adıma hayır işliyordu. Bu nedenle ben url kısaltma tercihimi değiştirdim. Benim gibi birçok kişinin de değiştireceği kanaatindeyim. Ancak şeytan rahat durmadı. Meslek icabı ister istemez projenin froud’ları nelerdir araştırmaya başladım. Madem hayır işliyoruz dedim…bari en uzun linki bulayım da en büyük sevabı işleyeyim… Tam 400 karakterlik bir link buldum. Bakın virou bu linki ne hale getirdi:

Yukarıdaki resimden de anlaşılabileceği gibi link uzunluğu ne olursa olsun. 300 karakterden fazla olan linkler 300 karakter olarak kabul ediliyor, devamı hesaba katılmıyor. Yani 1000 karakterlik bir linki dahi kopyalasanız bu link 300 karakter olarak sayılıyor. Bu nedenle dünyanın en uzun linkini bulmak fayda sağlamıyor 🙁

Ancak sorun yok 300 karakterlik link servis tarafından 22 karaktere indirildi.

300- 22 = 278 gramlık bağışta bulundum. Bu sene zekat vermiyorum 🙂

Site Url Adresi: http://virou.gr/home