Bu gün yurtdışında yapılmış projeleri araştırırken şüphesiz dünyada yapılmış en akıllıca işlerden biri diyebileceğim bir proje ile karşılaştım. Proje Kolombiya Leo Burnett ajansı tarafından hayata geçirilmiş. Uzun çabalar ve araştırmalar sonucu ele geçirdiğim brief, ajansın brief’e objective strateji ve çözüm önerisini yaklaşımını da bir video formatında ajanstan elde ettim. Comtalks okurlarına Türkçeye çevirerek yazılı olarak sunmanın yanında ingilizce olarak video’yu da paylaşacağım. Brief süreci ile başlayalım değerlendirmeye:

Brief: ” Son yıllarda gönüllü kan bağışı yüzdesi farkedilir biçimde azaldı. “Colombia Red Cross ” derneğinin tüm çabalarına rağmen özellikle 18-30 yaş arasındaki genç jenerasyonda  istenilen sonuçlar elde edilemedi.”

Ajansın oluşturduğu objective ise aşağıdadır :

Objective: ” Genç insanlara hitap edip onların ilgisini çekerek, kan bağışı hayat kurtarır mesajını onlara ulaştırabilmek amacındayız. ”

Objective değerlendirmesinin hemen ardından ajans aşağıdaki gibi bir creative idea ortaya çıkarmış:

İdea: ” İnsanların birbirini öldürmek için oynadığı oyunların içerisine projeyi yerleştirmek. Herhangi bir oyuncu rakip oyuncuyu vurduğunda rakip oyuncu kan kaybeder.

Kaybettiği kan yüzdesel olarak 0’a düştüğünde oyuncu game over olarak ölür. İşte bu noktada hali hazırda oyun kurgusu içinde var olan kan depolama bar’ları bulunur. Oyuncu kaybettiği kan değerini yeniden %100 yapmak için (Half life oyunundaki gibi) bu kan barlarını kullanır.

Biz de şöyle düşündük. Madem kan vermenin değeri bu jenerasyon için burada anlaşılıyor. O halde kan barlarının hiçbiri çalışmasın.

Kan almak isteyen oyuncu kesinlikle hiçbir kan makinesinden kan alamasın ve hayatını kaybetsin yani game over olsun. Tam bu noktada ekranı karartaran oyuncuya şu mesajı text olarak gösterelim:

” İşte bu gerçek hayatta da başına gelebilir. Kan bağışını önemse ve hayat kurtar. ”

Projenin künyesini merak ettiniz mi bilmiyorum ama ben bu proje ekibi kim diye çıldırdım:

Advertising Agency: Leo Burnett Colombia
Creative Directors: Tito Chamorro
Art Directors: Tito Chamorro, Carlos Bernal
Copywriter: Alejandro Mora
Audio: Alex Sanchez