Arama motoru optimizasyonu için Long Tail prensibi, web sitenizin pazarlaması için en önemli 10-20 kelimeye odaklanmaktansa, buna alternatif olabilecek çok sayıda ve farklı keywords’leri doğru şekilde kullanmak olarak düşünülebilir.

Long Tail’in zıttı olarak da düşünülebilecek çok aranan kelimeler konsepti, yani “top keywords”, çok aranan 10-20 terim belki 30 terim kullanılarak trafik sağlama prensibiyle çalışır. Ama etkin bir pazarlama planı için “top keywords” kullanıldığında hedef kitlenin büyük kısmı kaçırılabilmektedir.
İnsanlar en popüler terimlerle siteye gelen binlerce ziyaretçiye odaklanmaya meyillidir. Site yöneticileri bu belli kelimeler sayesinde ortaya çıkan artışı mutlulukla takip ederler, hatta bu kelimelerin sürekli olarak artış sağlaması onları daha da mutlu eder. Gelin görün ki aslında daha da fazla trafik sağlayacak olanağın farkında değildirler. Geleneksel 80-20 kuralı düşüncesi, işin % 80’lik kısmının en tepedeki kelimelerle sağlanacağını iddia etse de artık işin rengi değişmeye başladı.

Web sitelerinde top keywords kullanılarak oluşturulan trafiğin daha fazlası artık diğer çok sayıdaki az popüler kelimelerin kullanımıyla oluşan etkiyle sağlanmakta. Bir ay boyunca birkaç kez aranmış kelimeleri total olarak ele aldığınızda top kelimelerden daha çok ziyaretçi getirdiklerini görebilirsiniz. Daha da detaylı incelendiğinde artık web sitelerin çoğunun işlerinin major kısmının bu nispeten daha az aranan kelimelerden oluştuğunu görebilirsiniz. Bu long tail’in kalbidir,  long tail’in uzunluğunun, yani toplam az aranan kelimelerin sayısının, yüksekliğe; en çok aranan kelimelerin sağladığı etkiye ağır basması durumudur.

Büyük ve başarılı web siteleri bu başarılarını çok geniş tuttukları (pardon uzun demeliydim) en popüler olanlar harici key wordslere borçlular. “Long Tail” kitabının yazarı Chris Anderson bir raporlamasında Amazon.com ile ilgili bir rakam vermiş; % 57… Amazon, satışlarının % 57’sini popüler olmayan kelime aramalarından sağlamakta.

Yazının sonunda bir de Long Tail uygulaması örneği eklemek istedim…

Standart bir web sitesi metni;
Bolkepçe Lokantası kapılarını açtı. Bol çeşit ve hesaplı fiyatlarla Bolkepçe lokantası ilk olarak harbifirsat.com sayfasında…

Aynı metin bir de long tail prensibi uygulanarak yazılsa;
Bolkepçe Lokantası Harbiye’de lezzet düşkünlerine kapılarını açtı. Menüsünde Osmanlı mutfağından, meşhur Halep ekolünden ve Uzakdoğu kültüründen örnekler sunan Bol Kepçe Lokantası’nın baş aşçısı Nuri Kocagöbek, “bu lokantaya gelen doymadan kalkmayacak” dedi ve gür bir kahkaha attı, gazetecilere muhallebisinden birer kaşık ikram etti. Açılış için özel olarak davet edilen harbifirsat.com yetkilisi bir elinde suşi diğer elinde biber dolması ile özel bir poz verirken ekledi; işte burada harbi yiyorum!

İyi bir hafta diliyorum…