comTalks’un Başarı Hikayeleri serisi TechSmith, Litmus, iData ve A Small Orange şirketlerinin hızlı söyleşileriyle devam ediyor. Bu Başarı Hikayelerinde risk sermayesi desteği almaksızın 1M+ $ gelir seviyesine ulaşmış şirketlerin tecrübelerini aktarmaya çalışıyoruz.

Geçtiğimiz haftalarda comTalks’ta sırasıyla Campaign Monitor, BigCommerce, Logik ve iTeleport başarı hikayeleri vardı seriyi yeni farkeden okurlarımız baştan başlayabilirler.

Bu seri 37signals’in Bootstrapped, Profitable & Proud serisinin Türkçeye çevirisidir.

Litmus

Litmus bir e-posta pazarlama aracı. Kampanyaları için yaptıkları tasarımları farklı eposta görüntüleyicileri üzerinde test etmelerini sağlıyor. Kurucuları 37signals’in Copenhagen’deki “Basecamp’ı Kurmak” isimli workshop’una katıldı ve sonrasında da kendi işlerini kurdular. Şu an “ilginç bir şekilde 1m $’ın üzerinde gelirlerimiz var ve kârlılığımız hayli yüksek. Üstelik her ay ortalama %10 büyüyoruz.” diyor şirket kurucusu Paul Farnell.

Litmus farklı eposta görüntüleyicilerde eposta'nızın örnek görüntüsünü size sunabiliyor.

Farnell’e göre bir “çıkış” stratejisi yok:

Öyle büyük bir “çıkış” stratejimiz yok. Satın alınmak ve büyük bir şirkette yıllarca çalışmak bana korkunç geliyor. Niçin şu na sahip olduğumuz esneklik ve özgürlüğümüzden ödün verelim ki? Bizim için mevzu yalnızca para degğil, inandığımız ve keyif aldığımız işi yapmakla ilgili.

Tutkulu olmadığınız bir işi başlatmanızı tavsiye etmezdim. Sonraki en az 5 yılda hayatınz olacak çünkü. Günde 12 saati aynı iş üzerinde çalıştığınızı düşünün.

Rakipleriyle ilgili görüşleri ise şöyle:

Geçtiğimiz yıl Geoffrey Moore’un Yazılım İşi adlı konferansına katıldım. Söyledikleri cidden aklıma yattı ve yaptığımız işle ilgili bakış açımı değiştirdi.

farnellBizimle benzer işleri yapan pek çok rakibimiz var. Birkaç yıl onları çok yakın izledik ve yeni özellikler bakımından onların gerisinde kalmamaya çalıştık. Rekabet edebilmek için yapmamız gereken şeyler olduğunu düşünüyordum. Bu bir hataydı. Moore’un dikkat çektiği nokta özelliklerde değil icatlarda rekabetçi olmaktı. Aynı felsefe rekabet açısından sizin kendi fikirleriniz için de geçerli.

O günden beri diğerlerinin sahip oldukları özellikleri geliştirmemek gibi ciddi bir karar aldık. Gerekli olmadığına karar verdik ve gerçekten de öyle olmadığı karşımıza çıktı. Rakiplerimizi görmezden gelmeye başladığımızdan beri yeni ve ilginç şeylere odaklandık, daha mutluyduk, daha üreticiydik ve daha çok başarı gördük.

Litmus’u Ziyaret Edin.

A Small Orange

Douglas Hanna A Small Orange hosting şirketinin icra kurulu başkanı ve “A Small Orange üç yılda $1,000,000 ‘dan fazla geri dönüş sağladı ve neredeyse ilk kurulduğundan beri kârlı bir şirket. 13 Tam zamanlı çalışanımız ve 25.000 civarında müşterimiz var.” diyor.

İşte şirketinin müşteri desteğini vurgulama sebebi:

hannaHosting endüstrisi pek çok büyük şirket ve yatırım grubu tarafından yanlış algılandı. Müşteri desteğini potansiyel bir kâr merkezi olarak değil bir gider noktası olarak gördüler. Hesaplarımızı yaparken, pazarlama ve operasyon bütçelerimizin yarısını müşteri desteğine aktarıyorum. Biz isi servis sunduğumuzda (ki sıklıkla yapmaya çalışıyoruz) müşterilerimiz görecek ve taktir edecektir.

Pek çok zaman sonuç arkadaşlarına bizden bahsetmeleri ve sosyal medyada bizden bahsetmeleri oluyor ki bu da bizi hem müşteri sadakati hem de yeni satışlar açısından destekliyor. Müşteri desteğini müşterilerinin satın almalarını iptal etmemeleri için şeytani bir gereklilik olarak gören şirketler müşterileriyle değil de kendi ceplerinden pazarlama yapmak zorunda kalırlar.

A Small Orange’i Ziyaret Edin

Şirketin Datacenter’ı

TechSmith

Kurucu Bill Hamilton

Bill Hamilton TechSmith‘in kurucusu ve patronu. Şirket Snagit, Camtasia Studio, Jing, Morae, Camtasia Relay ve Screencast.com. gibi ürünler geliştiriyor. Hamilton şirket büyümesini şöyle açıklıyor:

1999’dan 2009’a şirket gelirlerinde aşağı yukarı 1.8M$ ‘dan 34M$’ın üzerine çıktık. Ve her yıl kârlıydık. Bu süreçte pek çok ürünü hayata geçirdik. Hatta bazıları Almanca, Fransızca, Korece ve Japonca’ya çevrildi ve yerelleştirildi. Aynı zamanda 99’da bir düzine insanken şu an 210 kişiyiz.

Hamilton’un yeni şirketlere tavsiyeleri:

Bir iş’in uzantılarını öğrenmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Kendi işinizi başlatmadan farklı işletmelerde çalışılarak öğrenilecek çok şey olduğunu düşünüyorum. Tabi zaten doğal geçmişiniz bu değilse. Eğer ödeme, işe alma, kovma ve pazarlama gibi şeylerde tecrübeli değilseniz önce diğerlerinden bunları öğrenmeniz isabetli olur.

TechSmith’i Ziyaret Edin

iData

IData Inc. yüksek öğretim kurumları için bir teknoloji danışmanlık şirketi. Toplam 18 çalışanı ve 2M$ ‘dan fazla geliri var ve 50’den fazla üniversiteyi müşteri portföyüne katmış durumda. Kurucu Brian Parish’e göre şirketin rakamları bunlar. Brian’ın yeni girişimler için tavsiyeleri şöyle:

BPSabır. Yaptığım pek çok hata “hareket etmezsem bir imkanı kaçıracağım” dediğim zamanlarda aldığım kararlar yüzünden başıma geldi. Bu risk almamanız anlamına gelmiyor fakat bu başkası sizi yenecek diye hamle yapmamanız gerektiği anlamına geliyor.

Eğer birşeyin olmasını istiyorsanız zaman ve paranızla ona yatırım yapmalısınız. Fikirler ve umut yeterli değildir. Gerçekleşmesi için bedel ödemelisiniz, şirket kültürü ve ürünleriniz de dahil buna.

IData Inc.

IData Inc videosu.

Başarı hikayeleri serimiz önümüzdeki hafta da devam edecek. Temmuz ayının ilk haftasında comTalks yazarları sizlere neler sundu? Kısa bir özetle haftayı tamamlayalım. İyi hafta sonları herkese!