Basitlik birçok tasarımcı ve pazarlama profesyoneli için bir erdemdir.

Basit ürünler kolay kullanılabilir olmakla beraber, kolay pazarlanabilen ürünlerdir. Bir ürünün yaşamı, tüketicinin ürünü tanıma süresine bağlıdır. Tüketici ürünü ne kadar çabuk benimserse, pazarlama imkanı o kadar artar.

Bir ürünü kullanıcıya sunmaya başlamadan, onlarca özelliği olan bir sistemi direk kullanıcıya doğrultmak yerine, özellikleri kullanıcıyı dinleyerek sırayla aktif hale getirmek bana sürekli mantıklı gelmiştir.

Pazarlama ve kullanılabilirlik bir sorun olarak değil, birleşik bir etkileşim olarak görülmelidir. Ürün geliştirmede yapılan büyük hatalardan bazıları, kullanıcıya çok şey sunmayı istemektir. Bir uygulamayı örnek alacak olursak aşağıdaki çizim birçok şeyi anlatacaktır.