Uzun süredir Türkiye’nin Facebook üzerindeki gücünden bahsediyoruz. Türk Sosyal Oyun şirketlerinin de bu ivme ile ile büyüdüğüne şahit oluyoruz. Her konuda olduğu gibi bu konuda da ¨Dünya çapında ses getirecek bir oyun¨ hepimizin beklentisi. Fakat şu ana kadar gördüklerimiz bize bir şey anlatıyor: Sosyal ortamlarda özgün uygulamalar üretemiyoruz.

Bu durum markalar için üretilen uygulamalarda geçerli değil. Markaların Sosyal Medya iletişimi çerçevesinde oluşturulan kurgu ve uygulamalar dünyayla kıyaslandığında başarılı. Fakat ben, sosyal oyunlara dikkat çekmek istiyorum.

Appdata.com verilerine göre ilk 500’de 8 adet yerli sosyal oyun var. Listeye baktığınızda ne kadar özgün ve yaratıcı olduğumuz ortaya çıkıyor. Okey – Tavla gibi oyunların dışında sadece yurtdışında başarıya ulaşmış oyun kurgularının Türkçe versiyonları var.

Name MAU
107. Mynet Çanak Okey 3,589,570
108. Okey 3,559,936
126. Komşu Çiftlik 3,076,593
366. Tavla 941,408
369. Mynet Çanak 101 Okey 938,706
374. Okey Plus 929,295
411. Akvaryum 833,845
432. Bizim Çiftlik 765,110

Şunu belirtmek lazım, globalde başarılı olmuş kurguları baştan yazıp veya Türkçeleştirip Facebook’a sürmek kolay iş değil. Zor bir iş. Fakat üretilen uygulamanın benzersizliğine, kurgusunun kalitesine baktığımızda beklediğimiz şeyleri göremiyoruz.

Sadece fikir vermesi amacıyla Türkiye’nin üye sayısı oranına ve ilk 500’deki uygulama sayısı oranımıza bakabiliriz. Almanya, Fransa, İngiltere, Amerika’da bu oran 30’lara kadar çıkarken, biz tüm Facebook nüfusunun %4’ü olarak (ilk 500 uygulamanın) sadece %2.4’ünde söz sahibiyiz.

Yine başarılı uygulama kurgularını kopyalayacağız, lokalize edeceğiz, geleneksel oyunları online ortama taşıyacağız. Fakat yaratıcı ve benzersiz oyun kurguları geliştirmediğimiz sürece Facebook’ta sadece ¨oyuncu¨ kalmaya devam ederiz.