Sırasıyla Napster, ICQ, Netscape ve WinZip‘i ele aldığımız yazı dizimizde bu hafta günümüzün -belki de çağımızın- kaçınılmaz gerçeği olan sosyal medyanın oyuncularından Myspace’e -MySpace ya da My___- değineceğiz.

2003’de sosyal medya dünyasına “Merhaba!” diyen Myspace; sosyal medya dünyasının ilk oyuncularından Friendster’den ilham alan Intermix Media -o zamanlar eUniverse olarak biliniyordu.- çalışanları tarafından ColdFusion kullanılarak kısa sürede geliştirildi. İlk başlarda milyonlarca eUniverse çalışanı tarafından desteklenen Myspace, kısa sürede milyonlara varan kullanıcıya sahip oldu.

Bu büyümeyi gören ve sahibi olduğu FOX TV kanallarının tanıtımına katkı sağlayabileceğini düşünen Rupert Murdoch -FOX’un da aralarında bulunduğu birçok medya kanalını elinde bulunduran News Corp.’un sahibi- 2005’in ortalarında Myspace’i 580 milyon dolar karşılığında News Corp. bünyesine kattı.

El değiştirmesinin ardından yurtdışı atılımlarına hız veren Myspace, 2006’da Büyük Britanya sürümünü yayına aldı. Ardından Çin kullanıcılarına yönelik bir sürüm yayınlandı. Günümüzde Türkiye’nin de dahil olduğu birçok ülkeye yönelik sürümlerı yayınlayan Myspace, kuruluşundan 2007’ye dek anavatanı ABD başta olmak üzere birçok ülkede “1 numaralı sosyal medya sitesi” konumuna gelmekle kalmadı; ABD’nin en çok ziyaret edilen sitelerinde üst sıralara -5. sıraya dek- tırmandı.

Ancak bu dönemin ardından, sosyal medyanın pırıl pırıl parlayan yeni yıldızı, Mark Zuckerberg’in Facebook’u karşısında geriye düşen Myspace; en güçlü bu rakibi karşısında farkın giderek açılmasına mâni olamadı. Özellikle ABD dışında birçok kullanıcısının gözünden düşen  Myspace’i News Corp.; 2011 Haziran ayında Specific Media’ya 35 milyon dolar ve kârının %5’lik dilimi karşılığı sattı.

Hedef kitle olarak önceliği müzikseverlere veren ve günümüzde de daha çok bu kesimden ilgi gören Myspace; an itibarı ile Alexa genel sıralamsının 92. sırasında. Ülke bazlı sıralamalara göre ABD’de 58., Pakistan’da 70., Filipinler’de 77. ve Türkiye’de ise 318. sırada bulunuyor. Alexa’da mevcut diğer verileri buradan inceleyebilirsiniz. Aşağıdaki etkileşimli grafikte; Google aramaları bazında Myspace’in Facebook ile kıyasının yıllara göre değişimini inceleyebilirsiniz: