Türkiye’deki oyuncu sayısını diğer ülkelerle  karşılaştırdığımızda hacim olarak hiç de kötü durumda değiliz. 35 milyon internet kullanıcısı ile Türkiye’deki oyuncu sayısı da azımsanacak durumda değil. Aylık aktif kullanıcı sayısı 500.000’in üstünde olan pek çok oyun var. Fakat iş monetizasyona geldiğinde o kadar başarılı değiliz ne yazık ki. Bu nedenle bu konu hakkında 4 yazılık bir dizi oluşturmak istedim. Bu yazıyı da giriş olarak algılayabilirsiniz.

Türkiye’de sosyal oyunlarda monetizasyon rakamları %0,1 ile %2.5 arasında değişiyor. %2.5, muhteşem bir monetizasyon oranı. Bir aralar Sanalika’nın kullanıcılarını monetize etmek konusunda çok başarılı olduğunu hatırlıyorum. Son iki yıldır Turkcell mobil ödemenin yayıncılar tarafından kullanılması, bazı diğer ödeme yöntemlerinin de ortaya çıkması ve kullanıcıların sanal ürünlere para harcama eğiliminin artması monetizasyon oranlarını artırıyor. Fakat diğer yandan rekabetin de arttığını hesaba katmak gerek.

Aşağıdaki tabloda bazı ülkelerdeki uygulama-oyunlarda kullanıcı başına elde edilen gelirin karşılaştırmasını görebilirsiniz. İspanya’yı 1 birim kabul edip, diğer ülkelere göz attığımızda Türkiye olarak İspanya’nın %4’ü kadar monetizasyon yapabildiğimizi görüyoruz.

Kullanıcı başına elde edilen gelir (Avg. Revenue Per User) uygulamaya, platforma ve zamana göre çok değişkenlik gösteriyor. Yukarıdaki tablo da elbette değişkenlik gösterebilir. Fakat (en azından önümüzdeki 6 ay içinde) değişkenlik göstermeyeceğinden emin olduğum bir şey varsa  o da Türkiye’nin yeri.

Türkiye’de monetizasyon probleminin 1. sebebi trafik kalitesi; yani kullanıcılar. 2. sebep yayıncıların monetizasyon konusuna gerektiği kadar eğilmemesi. Örneğin Monetization Manager veya Chief Revenue Officer gibi titlelardan henüz bihaberiz. 3. sebep ise monetizasyon araçlarının yetersizliği.

Bu 3 problemi sonraki yazılarda birer birer irdeleyeceğim.