Serinin 2. yazısında ülkemizdeki monetizasyon probleminin 1. sebebi olan trafik kalitesinden bahsetmiştim. Bu yazıda biraz yayıncılar tarafından bakmak istiyorum olaya.

Trafik kalitesinde problemler yaşasak da bu kadar hacmin içinden illaki monetize edilebilecek kullanıcılar çıkacaktır diye de düşünüyor çoğu yayıncı. Hatta bırakalım yayıncıları, yurtdışından sektörü izleyen kişilerin görüşü de bu. Fakat burada da yayıncıların monetizasyona olan bakış açısı devreye giriyor. İlk yazıda bahsetmiştik, yurtdışında bazı şirketlerde Monetization Manager, Chief Revenue Officer gibi ünvanların olduğundan. Mantık şu: elinizde bir gelir kaynağı var(uygulamalar, trafik vs.). Bu emtiadan olabildiğince gelir elde etmeniz için optimizasyonu ve yeni projeleri benimsemeniz lazım. Benim Türkiye’deki yayıncılarda gördüğüm sorun bu. Sadece uygulama ve oyun sahipleri için değil, elinde iyi kötü trafik bulunduran her türlü yayıncı için söylüyorum: ürünümüzü ortaya koyup, insanların satın almasını bekliyoruz.

Monetizasyon konusunda Türkiye’de başarılı bulduğum şirketlerden bir tanesi Joygame. Sanal Kredileri olan Joypara, kullanıcıların gözünde inanılmaz değerli. Öncelikle buradan başlamak lazım; kullanıcıların satın almasını beklediğiniz şey kullanıcılar için gerçekten çok değerli olmak zorunda. Bu durum bir sanal ürün belirleyip ona bir fiyat vermekle, ve bu ürünü alırsa kullanıcıya gemisinin daha hızlı gideceğini söylemekle bitmiyor. Sanal ürünlerin fiyatlandırması ve bu ürünlerin alımında kullanılacak sanal paranın exchange oranıyla başlıyor her şey. Bu, problemin önüne geçmek için izlenmesi gereken ilk yol.

İkinci çözüm ise yayıncıların kullanıcılarını iyi tanıması. Sadece demografik olarak değil, davranışsal olarak da kullanıcı hareketlerinin analiz edilmesi gerekiyor. Bu sayede kullanıcının tam ihtiyacı olduğu bir anda Sanal Para bir promosyon ile kullanıcıya sunulursa, daha yüksek geri dönüşler alnır.

Son olarak da yayıncıların monetizasyon araçlarıyla ilgili daha bilgili olması gerektiğini düşünüyorum. Şu anda Türkiye’de sadece kredi kartı ve mikro ödeme yöntemlerini kullanıp kullanıcılara yeterince opsiyon sunduğunu düşünen şirketler var. Oysa oyun içi ödeme yöntemleri dünyası uçsuz bucaksız bir derya. Mangır Kart ve SponsorPay bu yöntemlerden sadece ikisi.

Serinin 3. yazısında yayıncıların kullanabileceği monetizasyon araçlarından bahsedeceğim.