Önceki gün internet sektörüyle ilgilenen herkesin Türkçe içerik kaynağı Webrazzi‘nin yılda bir kez düzenlediği Webrazzi Summit teydik Burak ve Afşın (1) ile birlikte, Point Otel’deki etkinlikte bekleme alanında ki kalabalığı görünce konferansların henüz başlamamış olduğunu düşünsekte, aslında o kalabalık salona sığamayan kalabalıktı, salon tamamen doluydu ve hatta ayakta izleyen katılımcılar vardı. Bu güzel organizasyonda emeği geçen herkese teşekkürler, internet sektörüne katkılarınız çok büyük.

Sosyal Medya İnsanı

Oturumlar başladığında her zamanki gibi bir taraftan konuşmacıyı dinlerken bir taraftan da etkinlikle ilgili twitter’daki yorumlara göz atmak niyetiyle Turkcell 3G’li ipad’imi açtım, çekim gücü tam ve 3G bağlantısı var görünürken hiç data transferi yapılamıyordu, yoğun kalabalığın yarattığı data transferini bölge baz istasyonu kaldıramıyordu belli ki, Vodafone’lu cep telefonum üzerinden bağlanmayı denedim ve bağlanabiliyordum. Bu durumu twitter’da şöyle belirttim;

Telefonum üzerinden takip ederken çok yavaş olarak ipad’de veri almaya başladım ve sonra oradan devam ettim, aradan bir kaç saat geçtikten sonra Turkcell’in twitter hizmet hesabı @TurkcellHizmet bir mention yaptı;

Evet bu mention sonrası tabii ki irtibat numaramı direkt mesaj ile göndermedim, buna gerek yoktu, bir marka benim bir önceki, bir sonraki twitime bakarak nerede olduğumu anlayabilecekken neden bilgilerimi onlara iletmek zorunda olayım? Bilgilerimi iletme ve markanın bana ulaşma süresini düşününsene? Bana çözüme ihtiyacım olduğunda çözüm sunamayıp ihtiyacım kalmadığında sunması neye yarar?

Peki ya TurkcellHizmet bana aşağıda ki gibi bir mesajla geri dönseydi;

@kuponadam etkinlik alanında ki yoğunluktan kaynaklanan duruma müdahale ediyoruz, kısa süre içerisinde normale dönecek.

isterseniz mention daki metni dilediğiniz gibi evirip çevirin, ama bana verdiği mesaj net olarak “senin nerede olduğunu biliyoruz ve şikayetini görüp müdahale ettik/ediyoruz/edemiyoruz” olsun. Sosyal medya deyince aklımda canlanan şey tam olarak bu, sorunum apaçık ortada iken sorunu anlamak için bana ulaş demek standartlar içine sıkışmış bir yapıya işarettir ki buna sosyal medya da yer yoktur.

Sosyal Medya Yönetimi

İşim gereği sürekli internete bağlanabiliyor olmam gerekiyor, bunu düşünerek kullandığım 2 farklı operatörde (acil durumlarda biri çalışmaz ise diğerini kullanmak) düşündüğüm kurgu tam o gün devreye girip işime yaradı, nasıl mı?

Aynı gün teröristlerle yapılan çatışmada 24 askerimiz şehit oldu ve haberlere düşmesiyle birlikte sosyal medyada da konuşulmaya başlandı, bağlantı sorunu çektiğim sırada Vodafone üzerinden twitter da bu haberi gördüm, bir sayfamızda etkinlik duyurusu yapıp toplantıya giren ekip arkadaşımın durumdan haberi yoktu, tahmin edilebilebileceği gibi sayfamıza baktığımda haberi gördükten sonra duyuruyu gören insanlar tepki vermeye başlamıştı, duruma 13 dk içinde müdahale edip arkadaşımı bilgilendirmiş oldum. Krizin ne zaman nerede sizi bulacağı belli olmuyor.

Hem bir kullanıcı hem de bir yönetici olarak bulunduğum sosyal medya’yı seviyorum.

Mutlu bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle.