Sektörden arkadaşlarla bir araya geldiğimizde  konuştuğumuz şey oldu ve sosyal medya koskoca bir markayı aldı yerin dibine soktu. Muhtemelen sosyal medyayı aktif kullanan herkes Onur Air’ın talihsiz kampanyasını görmüş ya da duymuştur. Her şey aşağıdaki açıklama ile başladı.

Onur Air Facebook üzerinde başlattığı kampanyada 220.000 fan saysısı olduğu için 110.000 TL toplam bağış yapacağını ve fan sayısının artması halinde her like için 0,5TL daha bağışlayacağını söylüyordu.

Kampanya başlar başlamaz Onur Air Facebook Sayfasında kampanya ile ilgili olumsuz yorumlar yer almaya başladı. İyi niyetli olduklarına sonuna kadar inandığım yöneticileri kim, nasıl olupta böyle bir kampanyaya ikna etmişti merak ediyorum açıkçası. Depremzedelere ve şehit ailelerine yardım kampanyasının nasıl olup da  felaketten fırsat çıkarmaya dönüştüğünü sormak lazım Onur Air’in ajansına. (Bir ajansla çalışıyorlar mı bilmiyorum. Çoğu şirket gibi bu işi kendileri içeride hallediyor olabilirler ya da üniversiteden yeni mezun, twitter’da bin küsur takipçisi olan bir SOSYAL MEDYA GURUSU danışmanlık veriyordur Onur Air’a.)

Buraya kadar zaten her şey kötü gitti. Yetmedi Onur Air durumu daha da ağırlaştırmak istedi ve aşağıdaki talihsiz açıklamayı yaptı:

“Amacı, şehitlerimizin ailelerine ve Van depremzedelerimize yapılacak yardımlara sosyal medyada dikkat çekmek olan kampanyamız bunu anlayamayan bazı takipçilerimiz nedeniyle sona erdirilmiştir. Sizler adına gerçekleştirdiğimiz 110.000 TL’lik yardım makbuzlarımızın ilki ektedir, diğeri de gün içerisinde yayınlanacaktır. Sağduyu sahibi takipçilerimize iletmek isteriz ki sosyal medya dışında ayrıca nakdi bağış yapılması, bölgeye ücretsiz uçak tahsis edilmesi ve çalışanlarımızın toplu yardımları gibi diğer katkılarımız sürmektedir ve sürmeye devam edecektir. Yanlış anlamalar için, yanlış anlamayan takipçilerimizden özür dileriz.”

Okuduktan sonra kafanızda ¨nasıl yani?¨diye bir soru işareti belirdiyse tekrar okumakta serbestsiniz. Gördüğünüz üzere Onur Air Sağ Duyu sahibi olmayan takipçileri ile onu anlamayan takipçilerine küsmüş. Şaka gibi, değil mi? Harika bir bağış kampanyasını bir krize çevir, bu da yetmesin krizi çözülemeyecek bir düğüm haline getir. Sonuç? Kafa üstü yere çakılmış bir büyük marka…

Müşterilerine başarı kriteri olarak sadece ¨like¨edilmeyi, hayran sayılarının artmasını sunan ajanslara bir kaç sözüm var. Nereye kadar gidecek bu like tutkusu? Kim doyuracak like iştahını firmaların? Bugün 1 like 5 kuruş ediyor. Yarın ne kadara malolacak 1 like?

Peki ya şimdi kim, nasıl toparlayacak Onur Air’in sosyal enkazını?