Özellikle krizin adı fırsatsa ya da fırsatçılıkla suçlanmaksa bu daha da zordur. Ama sosyal medyada her şey çok hızlı gelişiyor. 2 saat içerisinde büyük bir başarısızlık yaşayabilirsiniz. Böyle bir başarısızlığı tersine çevirmek de aynı şekilde oldukça hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilir. Yapmanız gerekenler basitçe şöyle sıralanabilir;

1. Net bir şekilde özür dileyin.

Öncelikle aynı mecrada ve sonra mümkünse başka mecralarda açık ve net bir sekilde özür dileyin. Gerçekten yanlış anlaşılmış olabilirsiniz, özür dilerken bunu mazeret olarak da sunabilirsiniz. Ama bu yanlış anlamayı “suçlamak” icin kullanırsanız samimiyetinizden kaybedersiniz. İçtenlik her iletişimin temelidir. Burada da böyle. Kitleniz eşiniz gibidir (Ogilvy), sizin samimi olmadığınızı bir anında hissederler!

2. İyi niyetinizi gösterin.

Fazladan bir şeyler yapın. Eve giderken bir çiçek alın! Dekont göstermek ‘ben yalan söylemiyorum’ demektir. Kimse size yalan söylüyorsunuz demedi. Siz bunun bir adım ötesine geçmeli, iyi niyetinizi göstermelisiniz. Belki daha büyük bir bağışla, hizmet alanınızdaki ekstra bir fedakarlıkla bunu gerçekleştirebilirsiniz.

3. Tam iyileşmeyi zamana bırakın.

Bir marka iseniz kitleniz ile olan ilişkinizde -tıpkı eşinizle ya da bir arkadaşınızla olduğu gibi- bir kavga ya da tartışma sonrası gerekli ilk müdahalelerden sonra olumlu sonuçlar için biraz beklemek de gerekebilir.

4. Sıcaklığı sürdürün.

Sosyal medya bir süreklilik işidir. Önemli bir iletişim kanalıdır. Pazarlama yatırımları için iyi alandır. Burada varlığınızı sürdürün, bilgi, içerik paylaşmaya devam edin. Eşinizi kısa bir hafta sonu tatiline götürün. Promosyon yapın, ödüllendirin, unutturun.

5. Sosyal medyanın kurallarını öğrenin.

Sosyal medya yokken ertesi gün gazeteye ilan vererek gerekli müdahaleyi yapmış olurdunuz, ama burası farklı bir dünya. Siz o iki saatlik önemli hatayı yaparken, ne twitter boş durdu, ne facebook. Bakın şimdi de bloglarında birşeyler döşeniyorlar. Bu konuda eğitimli ve deneyimli olanlara gidin, basın parayı ekibinize eğitim versinler.

Burada şöyle bir soru akla gelebilir; fırsata çevirmek bunun neresinde?

Markanızın bunca anılması, haber olması, gündeme gelmesi zaten bir fırsattır. Siz sadece olan bitenin içerisindeki kötü kısmı iyiye çevirerek güzel bir kampanya ya da halkla ilişkiler hikayesi oluşturmuş olursunuz.

İyi bir hafta dilerim,