Geçtiğimiz yıl bu zamanlarda Rovio, Angry Birds’ün peluş oyuncakları için ön sipariş almaya başlamıştı. Angry Birds’ün peluş oyuncakları o tarihten beri tüm dünyada boy gösteriyor. Hatta kendi orijinal üretimleri dışında imitasyon Angry Birds oyuncakları da peynir ekmek gibi satılıyor. Rovio, satış için online store bile açtı. Sosyal Medya kampanyalarında kullanılan ve başarılı bir strateji olan Dijitalle Offline Dünyaları Birleştirme düşüncesi, Rovio tarafından çok başarılı şekilde uygulandı.

Kağıt üzerinde baktığımızda bu yeni girişim diğer sosyal oyun firmaları tarafından da çok rahatlıkla uygulanabilir. Mesela Zynga da bu alanda fırsat görmüş olacak ki, Amerika’da hediye sezonu henüz başlamışken Farmville oyunundaki karakterlerin peluş oyuncaklarını piyasaya sürüyor. Fakat Zynga için peluş oyuncaklar, daha doğrusu marketlerde son kullanıcıya dokunmak Rovio’ya göre çok daha avantajlı ve değerli. Farmville’in peluş oyuncakları 8 farklı çeşit olmak üzere sadece Best Buy’da satılacak. Oyuncakların her biri 9.90$ fiyatla piyasaya sürülüyor. Buraya kadar yeni bir şey yok. Sıkı durun; her peluş oyuncakta ayrıca 10 Farmcash var. Oyuncağınızı alıp evinize gittiğinizde eğer Farmville oynuyorsanız yapacağınız ilk iş oyuncaktan çıkan 10 Farmcash’i hesabınıza yüklemek olacaktır. Zynga bununla da yetinmemiş; ayrıca oyuncağın içinde bulunan bir kod ile oyun içinde size özel peluş oyuncakları toplayabilirsiniz.

Zynga’nın bu yeni açılımının altında iki adet motivasyon yatıyor:

1. Çok düz bir mantıkla; ne kadar satış, o kadar ciro. Bu noktada Rovio’nun geçtiğimiz Eylülde açıkladığı rakamlar bu iş modelinin aslında ne kadar getirili bir iş olduğunu ortaya koyuyor. Son açıklanan rakamlara göre Rovio ayda 1 milyon adet t-shirt ve 1 milyon adet peluş oyuncak satıyor.

2. Engagement: Evet bu kelime artık ağızlara pelesenk oldu ama n’apalım? Zynga Best Buy’da son kullanıcıyla etkileşime geçiyor, üstüne üstlük verdiği ücretsiz Farmcash ve oyun içi peluş oyuncakla kullanıcılarla arasındaki iletişimi bir adım yukarı taşıyor.

Ben ise başka bir açıdan daha bakmak istiyorum; eskiden bağımlısı olduğumuz çizgi filmlerdeki karakterlerin oyuncaklarını aldırırdık anne babalarımıza, ağlardık onlar için. Şirinler, Ninja Kaplumbağalar, Pokemon vs.. Artık bu tip kahramanlar çizgi filmler yerine, sosyal oyunlardan çıkar diyebilir miyiz?