Geçtiğimiz cumartesi günü(24 Aralık) Gelirortakları daha önce 1.sini gerçekleştirdiği Performans Pazarlaması gününün ikincisini gerçekleşti. Point Otel Barbaros’ta yer alan The Game’de gerçekleşen etkinlikle özellikle affiliate marketing yayıncılarını yani affiliateleri bilgilendirmeye yönelik çok güzel iki oturum yapıldı.

Bu iki oturumdan önce GelirOrtakları CEO’su ve kurucu ortağı Yunus Güvenen hem sektör hakkında hem de şirket hakkında birkaç önemli bilgi paylaştı. Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi sektöre yabancı oyuncuların girmesiyle pazar hareketleniyor. Bir diğer hareket sebebi de yeni reklamverenlerin ortaya çıkması (çoğunlukla private shopping) ve mevcut reklamverenlerin affiliate marketing’e ayırdığı bütçeleri artırması.

Gelirortakları Türkiye’deki affiliate pazarının ilk oyuncusu sayılabilir. (Ondan öncekiler çok uzun ömürlü değillerdi.) Bu nedenle sektörde, tam da yeni oyuncular girmişken, standartları oluşturmada öncülük etmek istemeleri de doğal. Dolayısıyla önümüzdeki sene Gelirortaklarından bu konuda birkaç etkinlik daha görebiliriz.

Yunus Güvenen sunumunda GelirOrtakları olarak ayda 5-10 bin arası satış ve 250-300 bin arası lead yarattıklarını söyledi. Genelde de affiliate pazarının Türkiye online pazarlama hacminde %1’in altında yer aldığını belirtti. Buradan iki sonuç çıkıyor: 1.si pazar ne kadar zorlasak da büyümüyor, 2.si pazarın %20’lere ulaşması yolunda muhteşem bir fırsat yatıyor. Ben şahsen 2. pencereden bakmanın doğru olacağını düşünüyorum. Emre Burdurlu ise affiliate çeşitlerinden ve başarılı olmanın yollarından bahsetti. Özellikle affiliate çeşitleri konusunda anlattıkları, Affiliate Marketing dersi olsa anlatılacak cinstendi.

Yunus Güvenen ve Emre Burdurlu’nun yaptığı sunumlardan sonra, önce reklamveren paneli ardındansa yayıncı paneli gerçekleşti. Reklamveren panelinde Limango’dan Evrim Onat, MissPera’dan Gizem Yücel ve Markafoni’den Hakkı Arıkan yer alıyordu. Reklamverenlerin affiliate marketing’e bakış açısında ortak nokta kalite ve performanstı. Yani yayıncıların günü kurtarmak yerine uzun vadeli düşünüp, kullanıcı kalitelerini artırmaları ve satış odaklı çalışmaları gerekiyor.

Etkinlik sonuna doğru GelirOrtakları kendi bünyesindeki affiliatelere bazı ödüller verdi. Bu ödülleri sektörün ilk ödülleri olmasından dolayı önemli buluyorum. Affiliate ödüllerinden ben de SponsorPay olarak en fazla ciro yaratan 3. affiliate ödülünü aldığımızı dipnot olarak geçmek istiyorum 🙂

Pazar hareketlendikçe bu tip etkinlikleri daha sık göreceğiz. Şu anda sektörde 6-7 affiliate network/ajansı var. Zanox pazara güçlü bir giriş yaptı. 1 yıl içerisinde yurtdışından yeni girişleri de görebiliriz. (Tradedoubler’ın bir gözü Türkiye’de. Commission Junction da duyduğum şirketler arasında). Performans Pazarlaması konusunda hareketli ve heyecanlı 2-3 sene görmeyi umuyoruz.