İnsan ile etkileşimin olduğu her sektör artık internetten faydalanıyor. “internetin yaygınlaşmasıyla…” diye başlayan cümleler kurmaktan uzaklaşıyoruz. Şirketler, kurumlar, kişiler, bir şekilde “insan” ile iletişimde olması gereken, etkileşimde olması gereken herkes internete para harcıyor. Çünkü, insanlar artık her şeye internetten ulaşmaya çalışıyor. “Düğün fotoğrafçısını internetten araştırarak seçiyor, yemek yiyeceği lokantayı internette yer alan yorumlar doğrultusunda belirliyor, kıyafetlerini internetten alıyor, yola çıkmadan önce internete bakıyor, her türlü biletini internetten satın alıyor…” Uzattıkça uzatabiliriz bu listeyi. İkili etkileşimin olduğu her alana ikinci kişi olarak interneti koyabiliriz. Bu her iki taraf için de geçerli.

Durum bu kadar etkili, bu kadar büyük bir hale geldiği için de internete harcanan paralarda artmaya başlıyor. Bu rakamlar sektörden sektöre çok değişiklik gösterebilir ama hemen her sektör artık internete yatırım yapıyor. Bu yatırımların en temel iki nedeni olduğunu düşünüyorum.

1- Bilinirliği arttırarak gelir elde etmek.

2- Direkt olarak satış rakamlarını arttırarak gelir elde etmek.

Her iki durumda da ana amaç doğal olarak para kazanmak. Fakat ikisi arasında önemli bir fark bulunuyor. Bilinirliği arttırarak gelir elde etmek için çok ciddi bir efor harcamaya gerek yok. Basit bir internet sitesi, blog sayfası ile kendinizi anlatabilir ve gerekli bilinirliği sağlayabilirsiniz. Ama direkt olarak siteniz üzerinde işlem yaptırarak gelir elde ediyorsanız reklam harcamalarından önce yapmanız gereken daha önemli şeylerin olduğunu bilmeniz lazım.

Kullanıcı Dostu Siteler

-Kullanıcıların bir siteye girdikten sonra hemen çıkma oranı 10 sn bile sürmeyebiliyor. Bu nedenle potansiyel müşterilerinizi ilk önce sitenizde tutmanız gerekiyor. Bunu yapabilmek içinde şık bir tasarıma sahip bir internet sitenizin olması gerekiyor.

-Şık bir internet sitesi yaptınız ama o kadar jan janlı yaptınız ki site açılmıyor! Bu da kullanıcıların kaçması için önemli bir neden. Sitenizin hızlı açılmasını sağlayın. Şık bir şey yaparken sadeliğinizi de korumaya çalışın.

-Çok şık ve sade bir siteye sahip oldunuz. Çok da hızlı açılıyor fakat kullanıcılara hala mesaj veremiyorsunuz! Sitenizi veya sisteminizi kullanıcıların dikkatini çekebilecek şekilde 1-2 cümle ile hatta yapabiliyorsanız daha kısa bir şekilde yapın. Bu sayede ziyaretçi doğru  yere geldiğini anlar ve hemen çıkmak yerine biraz daha dolanmak ister.

-Her şey güzel gidiyor, kullanıcılar siteye giriyor, doğru yerde olduğunu anladığı için gezmeye devam ediyor hatta artık sona yaklaştı ve aksiyon alacak. (Sitenizin dinamiğine göre size kazanç sağlayacak olan işlemi yapacak) Ama bir anda siteden çıktı gitti! Evet, en önemli kısım bu. Çünkü e-ticaret sitelerinden yola çıkacak olursak sepeti doldurup, alışverişi tamamlamadan çıkan kullanıcı oranı oldukça fazla. Bu nedenle, bu kullanıcıların neden çıktığını, tamamlaması için neler yapmanız gerektiğini araştırmanız gerekiyor. Burada en önemli şeylerden biri ödeme sayfasının kullanılabilirliği. İnternetten alışveriş yapmamızın en önemli nedeninin “rahatlık” olduğunu düşünecek olursak kullanıcıyı zora sokan, kötü bir ödeme sayfası, o kullanıcıyı kaçırmamız için çok önemli bir nedendir. Bu nedenle ödeme sayfanız mümkün olduğunca basit, kullanışlı ve açıklayıcı olmalıdır. Kullanıcıların kafasında herhangi bir soru işareti kalmadan işlemi tamamlamalarını sağlamanız gerekir.

-Ödeme sayfanıza gelene kadar kullanıcılarınızın adımlarını takip edin, kim nerede neden çıkmış tespit etmeniz için çok yararlı olacaktır. Hatta sepeti doldurduktan sonra giden kullanıcılara ulaşma imkanınız varsa ulaşın (arayın, mail atın…) nedenini sorun, yardımcı olmaya çalışın. Bu hareketiniz kullanıcıyı kazanmak adına çok yararlı olacaktır.

Artık sade, açıklayıcı, kullanıcı dostu bir arayüze sahip bir internet siteniz var. Bu site üzerinden elde ettiğiniz gelir oranını arttırmak için reklam harcamalarına başlayabilirsiniz. Bu reklam harcamaları, yukarıdaki düzenlemeleri yapmadan yapacağınız harcamalardan çok daha fazla getiri sağlayacaktır. Bunu çok net görebilirsiniz. WordStream‘in yayınladığı, Google’ın reklam verenleri ile ilgili raporu mutlaka inceleyin. Bu raporda, her yıl internet reklamlarına milyonlar harcayan markaların nasıl internet sitelerine sahip olduklarını inceleyin. İnternet sektörüne meraklıysanız zaten bu şirketlerin kullanıcılarına yönelik yaptığı çalışmaları, başarı öykülerini de zaten biliyorsunuzdur.

Hepinize bol kazançlar!