Bildiğiniz üzere Google tarafından Google+ sosyal ağ mimarisinin duyurulduğu günden bu yana +1 artık yavaş yavaş hayatımızdaki yerini alıyor. Geçtiğimiz hafta içinde çok ilgimi çeken bir proje vardı. Projenin adı Focus on the User (Kullanıcıya Odaklan) ve aslında fikir çok basit ama ürettiği net fayda Google’ın oturup yeniden düşünmesini sağlayabilir.

Facebook, Twitter ve MySpace’te çalışan mühendisler tarafından geliştirilmiş bir tarayıcı eklentisi Google üzerinde yapılan popüler kişi aramalarını doğru sonuç üretmediğini iddia ettikleri Google+ yerine aranan kişinin Facebook ve Twitter hesapları ve onlardan gelen bilgilerle zenginleştirerek sunuyorlar. Google’a iletmeye çalıştıkları mesaj çok net; “kullanıcıya odaklan, daha anlamlı sonuçlar sun”

Bana göre bu yorum +1 için erken ve acımasız ama mühendislerin geliştirdiği eklenti ile elde edilen sonuçlara baktığımda gerçekten çok işe yaradığını gördüm. Tanıtım videolarında Jamie Oliver hakkında yaptıkları bir aramada ünlü aşçının Twitter ve Facebook‘u çok daha sık kullandığı ve arama sonuçları eğer bu bilgilerle zenginleştirilirse kullanıcı için çok daha tatmin edici olacağı iddiası var. Bu her arama için aynı sonucu verir mi bilemiyoruz fakat eklenti herkese açık, indirilip bolca deney yapılabilir.

Ekip mesajını verirken kitleyi en çok aşağıdaki cümle ile etkiliyor.

“Yazdığımız program ne Facebook ne de Twitter’dan hiç bilgi çekmiyor. Yalnızca Google endekslerinde mevcut olan bilgileri kullanarak daha anlamlı sonuçlar ürettik.”

Bu proje ve verdiği mesaj birkaç farklı perspektiften farklı anlamlarda algılanabilir. Başta Google’a Baskı Kurmak, Google+ Henüz Oyuna Başlamadan Yenmek ya da Sosyal Sorumluluk Projesi olarak adlandırılabilir.

Özellikle karlı İstanbulda araçlarınızla yola çıkmamanızı önerir, iyi hafta sonları dilerim!