Gerek kişisel bir blog, gerekse kurumsal bir şirket websitesi olsun; anasayfalar her tür ve kesim için son derece önem arz eden kısmıdır. Ziyaretçiyi sitede ilk o karşılar; sitenin diğer kısımlarına yönlendirir, ziyaretçiler üzerinde tasarım, işlevlilik ve düzen bazında iz bırakır, ciddiyet ve güven verir. Bu saydıklarım ve dahası özelliklere sahip anasayfalar deyim yerindeyse vitrin gibidir.

HubSpot’un blogunda hoş bir infografik eşliğinde paylaştığı yazı; websitelerine önem veren her kesimden kişi ve kuruluşlara anasayfalarının nasıl olması ve neleri barındırması bazında ışık tutuyor. 12 alt başlıkta topladığı bu önemli elementleri infografikte olduğu gibi sıralayabiliriz:

1- Site başlığı
2- Site alt başlığı -ya da muadili niteliğinde kısa bir açıklama-
3- Sitede bahsedilen herhangi bir şeyin -kısaca HBŞ- getirileri
4- HBŞ ile ilgili birincil linkler: Satın al, dene, kayıt ol, başvur, bize katıl, vb.
5- HBŞ ile ilgili temel özellikler
6- HBŞ’den faydalanan müşteri yorumları
7- Başarı sözcükleri
8- Siteiçi temel linkler -ya da navigasyon-
9- HBŞ’yi destekler nitelikte resim ya da video
10- Öneriler, “ver”giler, kampanyalar
11- “Learn more”, “Daha fazla” gibi merak uyandırıcı ögeler
12- HBŞ ile ilgili ikincil linkler -genellikle birincillerin tekrarı şeklinde olur-

Yukarıda kısaca saydığım bu bileşenlerin websitenize ya da blogunuza uygun olarak hepsini ya da seçimlerinize uyan birkaçını anasayfanıza ekleyerek -ya da varsa elden geçirerek- anasayfanızı idealleştirebilirsiniz.

Programcılıkla ilgilenen arkadaşlara RailsArena yarışmasını duyurmak istiyorum. 24-27 Şubat tarihleri arasında düzenlenecek bu yarışmanın detaylarını blogumdan okuyabilirsiniz.