Geçen hafta E-Dünyada İnsan Kaynağı‘na ihtiyacın artışından bahsetmiştim, Forbes dergisi de bu ay ki sayısın da “Akıllı İşler” başlığıyla benzer konuyu işlemiş, Kariyer.net verileri üzerinden “Akıllı İşler” deki insan kaynağı talebinin artışı üzerinde durmuş;

“İnternet, enerji, mobil teknolojiler, eğlence ve sağlık yeni işler üretiyor. Başta internet olmak üzere bazı alanların okulu bile yok. Alaylılar geleneksel mesleklerden sonra ilk kez eğitimlilere karşı zafer kazanıyor olabilir.”

Durum aslında “olabilir” liğin çok ötesine geçmiş durumda, bugün 20-30 yaş arasında ki “Akıllı” gençler eğitimlerinin çoğunu okullarından değil internet’ten aldılar, hemde uluslararası düzeyde. Bu gençler şimdiler de şirketlerde dijital işlerde söz sahibi ve tüm sektörlerin teknolojiyle yakınlaşması sayesinde kritik konumda bulunuyorlar, kendilerini geliştirmeye devam ederek şirketini bir adım öteye taşımayı başaranlar yarının yöneticileri olacaklar ya da kendi girişimleri, hayalleri peşinde koşacaklar.

28 Ocak E-Tohum Girişimcilik Zirvesinde Bahçeşehir Üniversitesi kurucusu Enver Yücel’in “Üniversite bana ne vermiştir?” sorusu çok manidar, bazılarımıza hala biraz aşırı bir düşünce gibi gelse de artık eğitim 4 duvar arasına bir insana bağımlı olarak gerçekleştirilen bir eylemden çok daha öte bi noktada. Konuya dönecek olursak;

Akıllı işlerde en çok aranan pozisyon sosyal medya uzmanı gibi görünüyor, 2010 ile 2011 arasında ki aranan eleman artışı %3100 düzeyinde. Bu konuda pek çok eğitim kurumunun sertifika programı açmış olması da bu artışa işaret ediyor aslında, fakat o noktada da aklıma eğitimin kalitesi takılıyor ki hiç girmeyelim o konuya…

Bir diğer pozisyon da Dijital Pazarlama Uzmanı pozisyonu, bu pozisyonda da %611 lik bir artış var, firmaların bu kavramları da değerlendirme biçimleri önemli, Dijital Pazarlama Uzmanı’nın sosyal medya üzerinde spesifik olarak çalışması da muhtemel.

Adwords Uzmanlığı da %200 gibi bir oranda artış göstermiş, sektörlerin popülere olan ilgisinin bir göstergesi de bu rakam, sosyal medya uzmanı size prestij kazandırabilir evet, doğru işlerle ciddi geri dönüşlerde sağlanabilir, ancak performans bazlı reklam modelleri üzerinden yapılacak çalışmalarla şirkete nakit girişi sağlanabilir, bu mecra henüz firmalar tarafından farkedilmiş değil.

Farklı sektörler de ki durumlar için Forbes 2012 Şubat sayısını satın alabilirsiniz.

İyi haftasonları.