Geçtiğimiz 2 hafta Facebook’un sayfaları Timeline’a geçireceği konusunu konuştuk durduk. Hatta her yerde Coca-Cola için hazırlanan Timeline şablonu dolaşıyor. Önümüzdeki günlerde gerçekleşecek Facebook Marketing Conference’da bunun Facebook tarafından açıklanacağı söyleniyor. Aynı etkinlikte reklamlarla da ilgili bazı değişiklikler geleceği öngörülüyor.

Peki ya sekmeler?

Sayfaların Timeline’a geçiş haberi sonrası en çok merak edilen konu Custom Tab denilen sekmeler. Bu sekmelerin Timeline geçişi ile ne olacağı en büyük merak konusu. Sayfa sekmeleri markalara uygulama geliştirmeden kitleler ile etkileşim sağlamasını, markaya özel içerikleri dağıtmasını ve ufak yarışmalara düzenlemesini sağlıyor. Bazı markalar sekmeler sayesinde Facebook sayfalarını mikro-site olarak kullanıyorlar. Timeline ile sekmelerin tedavülden kaldırılması şu anda çok uzak bir ihtimal. Çünkü Timeline’ın görselliği tek başına, sekmelerin yarattığı içerik ve görsel beslemeyi karşılamaya yetmeyecektir. Tabii Facebook açısından düşünüldüğünde, markaları Facebook uygulamalarına yönlendirmek (hatta mecbur etmek) için sekmeleri kaldırması çok ihtimal vermesek de imkansız değil.

Reklamlar

Facebook neredeyse her çeyrekte yeni reklam çeşitleriyle besliyor ajansları ve markaları. Şimdi de Premium Ads’lerin Page Post formatında olması koşulunu getireceği söyleniyor. Hatta söylentiden öte, unofficially olarak doğrulanmış durumda. Yani artık Premium Ads kullanan markalar Homepage Ad denilen reklam formatının yerine Sayfa Gönderisi reklamları kullanacak.

Görsel Kaynağı: insidefacebook.com
Görsel Kaynağı: insidefacebook.com
Görsel Kaynağı: insidefacebook.com
Görsel Kaynağı: insidefacebook.com
Görsel Kaynağı: insidefacebook.com
Görsel Kaynağı: insidefacebook.com

Ne Olacak Bu İstatistiklerin Hali?

Facebook’un markalara sunduğu temel özelliklerden biri olan ve belki de en çok şikayet edilen araç Facebook Insights. 29 Şubat’ta gerçekleştirilecek konferansta beklenen iyileştirmelerden biri de bu yönde. Aslında Insights kısmını Facebook çok da kısa olmayan bir süre önce güncelledi. Fakat şu anki en büyük problem istatistiklerin 3 – 4 gün geriden geriyor olması. Hatta bu konuda PageLever fırsatı görüp iğneleyici bir site hazırlamış: http://whyisfacebookinsightsnotworking.com/

Bir önceki yazıda Sosyal Medya Pazarlamasının yarattığı ikincil pazarlardan bahsetmiştim. Facebook’un her açıdan elinden gelenin en iyisini yapmasını beklesek de, örneğin istatistikleri 4 değil, 1 gün gecikmeyle verse de biz yine ikincil pazarın araçlarına muhtaç olacağız. Çünkü Facebook’un öncelikli görevi markalara ve ajanslara stabil bir iletişim platformu sağlamak. Diğer yandan yeni araçlar bu platformu daha verimli ve etkileşimli şekilde kullanmamıza yardım etmeye devam edecekler.