Bilgisayar ve internete bakış açımızı büyük ölçüde değiştiren, deyim yerindeyse yeni bir çağ başlatan sosyal medya, günümüz internet kullanıcısında çeşitli değişimleri beraberinde getirdi. Bu değişimlerin başında paylaşımcılık -ya da “beğen”icilik, o da paylaşımcılığa giriyor bir yönden- geliyor. Milyarlarca kullanıcının kendi zevkleri ve ilgileri doğrultusunda paylaştığı şeylerin çoğu masum olsa da bazıları aynı masumiyete malik olamayabiliyor: Bireysel ya da kurumsal haklara aykırı olabiliyor, izinsiz paylaşılabiliyor, uygunsuz içerik içerebiliyor, vb. Bütün bu durumlar, yıldızları bir türlü barışmayan sosyal medya ve gizlilik ikilisini karşı karşıya getiriyor.

MDG Advertising’in derlediği bilgiler ışığında hazırladığı infografik,bu karşılaşmanın kullanıcılara yansımasını ortaya koyuyor. İnfografikteki verilere göre:
– Sosyal medya kullanıcılarının -SMK olarak anılacak – yaklaşık %62’si sosyal medya sitelerine güvenmiyorken, sadece %2’si tamamen güveniyor.
– Her iki SMK’dan biri son 2 sene içinde sosyal medya üzerinden gizlilik ihlaline maruz kalmış. Bu kullanıcıların 2/3’si; aynı süre içinde en az 4, en çok 10 kez bu sıkıntıyı yaşamış.
– SMK’ların %68’ine göre Facebook’un gizlilik politikası anlaşılır değil.
– Facebook’un kişisel verileri reklamcılara sattığını düşünenlerin oranı %29 iken; bunun aksini düşünenler sadece %10’luk bir kesim. Geri kalan %61’inin bu konuda net bir düşüncesi yok.
– SMK’ların %18’ü internet üzerinde kişisel bilgileri kem gözlerden koruyabileceğine inanıyorken %33’ü ise bunun mümkün olmadığına hükmetmiş durumda.

Bu veriler ve devamını aşağıdaki infografik üzerinden inceleyebilirsiniz.

The Sad State of Social Media Privacy [infographic by MDG Advertising]
Infographic
by MDG Advertising