Son 1 aydır Facebook ile ilgili haberler kasıp kavuruyor ortalığı. Önce Facebook’un IPO öncesi elini güçlendirmek için mobil trafiğinden para kazanma planlarını duyduk. Mobilde Facebook reklamlarının geleceği haberleri konuşulmaya başlandı. Sonra da dün gerçekleştirilen Facebook Marketing Conference ile Facebook haberleri doruk noktasına ulaştı.

Ve Sonunda Sayfalar Timeline’da

Dün gerçekleştirilen Facebook Marketing Conference öncesi Facebook sayfaları Timeline’a geçti. Bugün de tüm dünyada irili ufaklı markaların Timeline’a geçişini gördük. Geçen hafta da yazdığım yazıda Custom Tab denilen sekmelerin akıbetinin bilinmediğinden bahsetmiştim. Beklendiği gibi Facebook sekmeleri tasviye etme yoluna gitmedi. Aksine, sekmeler üzerinden yoğun iletişim gerçekleştiren markalara bir güzellik yapıp sekme genişliğini 520 pikselden 825 piksele çıkardı. Bu sayede artık daha ferah sekmeler göreceğiz. Hatta artık sekme değil, mini-sayfa desek daha doğru olur. Çünkü bu mini-sayfalara artık kapak resminin altındaki kutucuklardan ulaşıyoruz.

Gerçek Zamanlı İstatistikler

Geçen hafta yazdığım yazıda dünkü etkinlikte sayfa istatistikleri hakkında da bir geliştirmek beklediğimizden bahsetmiştim. Bugün Mashable’da çıkan bir habere göre artık Facebook sayfalarda gerçek zamanlı istatistikler sağlayacak. Bu, eğer gerçek-zamanlı gerçekten sağlam çalışırsa, Facebook’un şu ana kadar sayfalar için yaptığı en önemli yenilik diyebilirim. Çünkü bu sayede yöneticiler artık iletişim performanslarını gerçek zamanlı görüp gerekli hamleleri yapabilecekler. Örneğin bir sayfa için Facebook reklamlarına başlandığında reklamların sayfaya yaptığı katkıyı anında görmek önemli.

Bunların IPO İlgisi Ne?

Aslında çok açık; hepsi Facebook’a yapılan yatırımları (yatırım derken markaların Facebook’taki iletişimlerine yaptıkları yatırımdan bahsediyorum) artırıp, ciroya pozitif bir etki yapmak. Ve bu sayede daha güçlü bir IPO gerçekleştirmek. Yine geçtiğimiz hafta Facebook’un uğraştığı bazı sorunları da okumuştuk. Yani aslında bir nevi bu değişiklikleri halka arza borçluyuz diyebiliriz. Halka arz, Facebook’un özellikle markalar ve reklam tarafına yoğunlaşmasına sebep oldu.

Peki ya Facebook’un halka arz planları bu kadar ciddi ve kesin olmasaydı ne olurdu? Bu gelişmeleri bu kadar hızlı görebilir miydik? Ben Timeline’ı ¨Timeline for Profiles¨ ya da ¨Timeline for Brands¨ değil, ¨Timeline for IPO¨ olarak adlandırıyorum açıkçası.

Halka arzdan sonra neleri göreceğiz? Merakla bekliyoruz. Uzun süredir konuşulan, Facebook reklamlarının Facebook dışına çıkması konusundaki gelişmeleri özellikle heyecanla bekliyorum.