Capital’in şubat sayısında Hanzade Doğan Boyner ile e-ticaret üzerine bir söyleşi yer aldı, söyleşinin alt başlıklarından Doğan Online‘ın gelecek ile ilgili hedeflerini ve önemli notları paylaşmak isterim; – Şuanda 700 çalışanlı bir şirket ve 700 Milyon TL’nin üzerinde ciroya sahip,

– 2012 sonunda planlanan çalışan sayısı 1000,

– 2015’te 2,5 Milyar dolar ciro hedefi,

– Toplam üye sayısı 14 milyon,

– “İnternet gibi hızlı gelişen, değişen bir sektörde başarılı olmak için girişimci ruh kilit rol oynuyor. Büyük holdinglerin içinde bu ruhu yakalamak zor. Eğer biz de Hepsiburada’yı alıp Doğan Holding’in içine koysaydık bu büyüme performansı olmayacaktı. Çünkü büyük holdinglerin kendi kuralları, bütçe biçimleri ve bürokrasileri var. Girişimci ruh, o bürokrasiyi sevmiyor.”

– “Kendi çalışanlarımızı da birer ortak ve girişimci olarak görmek istiyoruz. Çok ciddi bir hisse opsiyon programı üzerinde çalışıyoruz. Karı ve kazancı paylaşan bir grup olmak istiyoruz. Türkiye’de tabii bu çok zor. Mevzuat uygun değil. Opsiyona izin verilmiyor.”

– “…nasıl insanlarla çalışmak istiyorum? Bu heyecanı hissedebilen, kalbi çarpan ve bu işin zorluğunu göze alabilecek girişimcilerle çalışmak istiyorum.”

– “… bugünlerde girişimciler sermaye sahiplerinden daha avantajlı durumda. Sermaye doğru girişimcinin peşinden koşuyor, eskisi gibi değil.”

2015 için 2,5 milyar dolarlık hedefi %30’luk paylarını koruyarak elde edeceklerini inanıyor Hanzade Doğan Boyner, 2011 yılında 2,5 milyar TL olarak tahmin edilen internet üzerinden ürün satışı rakamını 2015 için 10 milyar TL civarı ulaşmasını beklediğini anlayabiliriz buradan.

Zaman e-ticaret zamanı, doğru adımları atanlar bu süreçte çok kazançlı çıkacak.