“Sosyal medya” herkes için farklı anlamlar ifade eder: Kimisi hayranlarına seslenir, onlarla iletişim kurar; kimisi ürün veya hizmetini pazarlar, müşterileriyle ilgilenir; kimisi nam salma uğruna kılıktan kılığa girer, daldan dala atlar, vb. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün -ki karşınıza da çıkıyordur.-

Filipinler’den bir gönüllü, Jay Jaboneta(30), sosyal medyadan sıradışı bir şekilde istifade etmeye karar verdi: İrili ufaklı binlerce adadan oluşan ülkesinde; Ekim 2010’da küçük çocukların Zamboanga şehrindeki okullarına gidebilmek için kilometrelerce yüzdüklerini duydu ve o çocuklara yardım etmek için çeşitli arayışlara girdi. Bu esnada işinden de ayrılan Jaboneta, bu arayışlara daha da yoğunlaştı ve bir proje geliştirmeye başladı.

Yellow Boat” -yani sarı bot- adını verdiği proje kapsamında, bu çocuklara bot sağlamak, böylece eğitim sürecini kolaylaştırmak adına, Kasım 2010’da Facebook’ta yardım iletileri yayınlamaya başladı ve atılan ilk iletiden birkaç saat sonra 500$ bağış aldı. Bir haftada bu sayı 1600$’a ulaştı. Yardımsever girişimciler ve firmaların da dikkatinden kaçmayan bu yardım çığlıkları sayesinde yüzlerce çocuğa botlar sağlandı ve sağlanmaya da devam ediyor.

Bu süreçte Jaboneta de ulusal ve uluslararası medyanın dikkatini çekmeye başladı. Birçok habere konu olan projesi “Yellow Boat” ile Jaboneta, ulusal ve uluslararası birçok ödüle layık görüldü. Ayrıca TEDx Montpellier gibi etkinliklerde de konuşma şansı yakaladı. “Yellow Boat” ile artık çocuklar, kilometrelerce yüzmeden, botlar üzerinde rahatça okullarına gidip gelebilecek. Aşağıda söz konusu proje ile ilgili haber görüntülerine ulaşabilirsiniz.

ÖNEMLİ GÜNCELLEME: Filipinler’den Türkçe bir mesaj var:

“CNN Int’l: Swimming to School”

“Al Jazeera: Philippines Students Brave Harsh Conditions”

TEDx Montpellier: Jay Jaboneta

Yazıma son verirken; “İnternet Hafta”nızı kutlar, ayrıca geçen hafta blogumda paylaştığım aşağıdaki yazıları okumanızı tavsiye ederim: