Pazara Giriş Stratejileri

Pazara Giriş Stratejileri

20120428-171506.jpgYeni pazarlara giriş ve gelişme stratejileri konusunda kısa bir yazı yazmak istedim bugün. Küresel olarak kabul edilmiş bazı modellerden ve uygulanabilirliklerinden söz etmek, sermaye gereklilikleri, riskleri ve yönetim şekillerinden kısaca konuşmak istiyorum.

Her şirket büyüme konusunda riskleri, fırsatları ve fırsat maliyetlerini göz önünde bulundurarak strateji geliştirmek zorundadır. Küresel olarak kabul görmüş bazı büyüme stratejileri şunlardır.

Waterfall (Şelale) Model

Bu modelde uluslararası olma yolundaki şirket büyümeyi zamana yayarak pazar araştırmasını önceden yaptığı pazarlara tek tek girer. Pazar araştırmasında sosyolojik, psikolojik, demografik, coğrafik, ekonomik ve hatta politik veriler özenle incelenmelidir.

Bu modelde büyüme zamana yayılarak pek çok zaman özsermaye ile yol alınmaya çalışılır. İlk giriş pazarı ve sonrasındaki her pazar için yapılan bu hummalı araştırma ve hazırlık ileride altın değerinde birkaç avantaj sağlayacaktır, bu avantajlardan yazının devamında söz edeceğim.

Sprinkler (Fıskiye) Model

Yaygın olarak kabul edilen ve agresif büyüme olarak bilinen modelin adı Fıskiye Modelidir. Giriş pazarı domine edildikten sonra kapsamlı bir pazar araştırması yatırımı yapılır ve öncelikli ülkeler belirlenerek stratejik kararlar alınır. Şirketin ve ürün(ler)ün nerelerde yaşayabileceği anlaşılmaya çalışılır. Bu kararlar esnasında yine sosyolojik, psikolojik, demografik, coğrafik, ekonomik ve politik veriler göz önünde bulundurularak bir öncelik listesi hazırlanır.

Bu modelde öncelik listesi hazırlandıktan sonra tüm pazarlara kısa bir zaman dilimi içerisinde aynı anda girilir. Çoğunlukla halka arz olarak veya risk sermayesi şirketlerini kullanarak nakit stoğu problemini çözmüş şirketlerin deneyebildiği bir modeldir. Ürüne ve hizmete bağlı olarak rakipleri geride bırakmak adına doğru bir strateji sayılsa da riskleri hiç de gözardı edilemeyecek boyutlardadır.

Wave (Dalga) Model

Önümüzdeki hafta Dalga modeli buyume dediğimiz melez yapıdan ve avantajlarindan detayli bir şekilde söz edeceğiz. Bu modelde büyüme dalgalarini ve bu dalgaların içerisindeki pazarlari belirlerken dikkat edilmesi gereken kriterleri inceleyeceğiz. Sektör farketmeksizin herkesin işine yarayacağini düşündüğüm bu teorik bilgilerin bir kenarda durmasında fayda var.

Bir süredir ozel sebeplerden yazamadığım comTalks’ta güzel gelişmeler olmaya devam ediyor. Bunları da önümüzdeki günlerde duyuracağız. İyi hafta sonları dilerim.

Author

Bir internet sakini. Sırasıyla Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı, Proje Yöneticisi, Yönetici Asistan ve Birim Yöneticisi olarak farklı şirketlerde çalıştı. Zaman içinde tanıştığı değerli arkadaşlarını comTalks'ta toplayarak buradaki ekibin bir araya gelmesine vesile oldu. Öğrenmekten ve paylaşmaktan hep büyük keyif aldı. 2011 yılında İnternette Reklam Rehberi kitabını (www.internettereklamrehberi.com) yazdı. Beş yıl kendi şirketiyle dijital medya planlama ve iş geliştirme hizmetleri verdikten sonra Crossover'da Türkiye Genel Müdürü olarak çalışmaya başladı.

2 comments

  • Pingback: Pazara Giriş Stratejileri 2 | comTalks

  • dokuz eylül işletme bölümü 3. sınıf öğrencisiyim faydalı bilgileriniz için teşekkür ederiz final için iyi bir kaynak oldu ancak daha derin anlatmanızı istiyorum yeni pazara giren öncü işletmeler için kitle pazarı,niş pazar ya da kaymağını alıp çekme stratejilerindeki birincil amaç veya bu stratejilerde pazar özellikleri nasıl olur bilgilendirirseniz sevinirim tüketicinin dikkatini bu pazarlarda nasıl çeker,satın alma isteklerini nasıl arttırırız?

    Reply

Bir Cevap Yazın

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+