Bu hafta “bir zamanlar kayıt olup, artık posta kutumuzda görmek istemediğimiz postalar” ile ilgili bir infografik paylaşmak istedim.  E-posta yolu ile tanıtım/pazarlama faaliyeti hala en etkinlerden biriyken insanlar niçin bazılarından vazgeçmiş? Bu yolu kullananlar için de kaçınmaları gereken noktaların altını çizmiş oluruz böylece.

 

  • % 54 Çok sık gelen e-postalar.
  • % 49 İçerikte tekrara düşme ya da sıkıcılaşma.
  • % 47 Çok sayıda e-posta geldiğinden, gelen postaların sayısını azaltma isteği.
  • %25 İçeriğin ilgisiz bulunması.
  • %24 Bilgiye ulaşmak istenildiğinde kullanıcının kendisinin bunu yapmayı tercih etmesi.
  • %22 Sadece 1 seferlik posta için kayıt yapılmış olunması.
  • %13 Kullanıcının durumunda değişiklik (iş değişikliği, evlilik vs.)
  • %8 Daha kaliteli içerik sunan başka bir yapının kullanılması.
  • %6 Aynı içeriğe ulaşmak için başka yollar bulunmuş olması. (Facebook, Google vs.)
Gmail ve Hotmail’de durumlar nedir, hangi yollarla “unsubscribe” olunuyor gibi soruların cevapları için infografik incelenebilir.