HesaplaBakalım.com, Promoqube‘un ortak kurucusu ve şimdilerde Useful‘un kurucusu olan Özgür Alaz‘ın bir projesi. Hesaplabakalim.com insanların günlük hayatta ihtiyaçları olan ve merak ettikleri pek çok soruyu yanıtlamak için gerekli bütün hesaplama araçlarını geliştiren ve bu hesaplama araçlarını kampanya olarak markalar için kurgulayan yeni nesil bir iletişim platformu. Hesaplama araçlarına her kanaldan ulaşılabiliyor. Youtube videoları gibi, internette her yere yerleştirilebiliyor ve markaların insanlara ulaşması için iletişim kampanyası olarak tasarlanabiliyor. Şimdiden 250’den fazla hesaplama aracı ile yüz binlerce kişiye yardımcı oluyor.

Hesaplabakalim.com birçok hesaplama araçlarının yanında dijital pazarlama ile ilgilenen şirketler için önemli bir hesaplama aracı daha sunuyor: “Dijital Pazarlama Bütçesi Hesaplama

En son elde edilen verilere göre dünyada 2012 yılında dijital pazarlama bütçeleri markaların toplam harcamalarının %17’sini oluşturuyor.  Şirketlerin %28’i pazarlama bütçelerini dijitale doğru yönlendiriyorlar. Arama motoru pazarlamaya harcanan miktar %60.3, display reklamlara harcanan miktar %29, e-mail pazarlamaya harcanan %4.16, sosyal medya pazarlaması %4.1 iken mobil pazarlama ise %2.36 oranında. Bunun için şirketlerin de kendi pazarlama stratejilerini oluştururken trendler ve pazar araştırmalarını göz önünde bulundurması gerekiyor.

İşte bu noktada Dijital Pazarlama Bütçesi Hesaplama aracı ile firmalar kendi özelliklerine göre (B2B veya B2C olmalarına göre) SEO, mobil, e-mail, sosyal medya ve içerik harcamalarının dağılımlarını planlamak için hesaplama yapmalılar. Hesaplabakalim.com da bu ihtiyaca anında cevap veriyor.

Peki ya Dijital Pazarlama Bütçesini hesapladıktan sonra bunların içeriğinde olan sosyal medya ne kadar önemli? Sosyal medya kampanyalarıyla ne kadar ROI sağlanıyor?

Hatırlatmak gerekirse; yatırım getirisi, yatırım kazancınız ve masrafınız arasındaki farkın, yatırım masrafına bölünmesiyle bulunur. ROI oranınız %100′ün üzerindeyse gelir elde ediyorsunuz demektir. Yatırım getirisini arttırmak için 4 kriter önemlidir: Kullanılırlık, bilgi vericilik, hedef kitleyi bilmek, amacı belirlemektir. Yatırım getirisi analizi yapmanın faydaları ise fayda/ maliyet analizi yapmayı sağlar, sitede hangi kısımların önemli olduğunu çıkarmanızı sağlar, gelecek bütçeleri hazırlamayı kolaylaştırır, yapılan yatırımları anlamlı kılar.

Sosyal medyaya yaptığınız yatırımlarınızın getirisini de HesaplaBakalım ile Sosyal Medya Kampanya ROI Hesaplama ile hesaplayabiliyorsunuz. Kapsamlı bir hesaplama sonucu sunan hesaplama aracında yıl yıl ön görülen yatırım getirilerini de görebiliyorsunuz. Böylece tahminen yaptığınız kampanyanın şimdiki getirileri yanında uzun vadede de size neler sağlayacağını hesaplayabiliyorsunuz.

Dijital pazarlama bir yana Hesaplabakalim.com insanlara “Kredi faizi hesaplama“, “Evimin değeri ne kadar?” gibi ihtiyaçları olan hesaplamaları en kolay şekilde yapabilecekleri,” İdeal kilom ne kadar? “, “Vücut yaşım kaç?“, “Bebek sahibi olmaya hazır mısın?” gibi merak edebilecekleri ya da “Twitter hesabımın değeri ne kadar?”, “Gelir seviyesinde Türkiye sıralamasında neredeyim?” gibi ilgilerini çekebilecek çok çeşitli hesaplayıcılar sunuyor.

Facebook hesabınız üzerinden siteye bağlanma özelliği sunan Hesaplabakalim.com, insanların günlük yaşamdaki kullanacakları hesaplamarı daha kolay bir şekilde sunarak yüklerini azaltmayı hedefliyor.