Mobilden bahsedeceğim. Ama bana sorarsanız tıklama bazlı reklamların tehlikesi sadece mobilde değil her yerde. Yalnız ReadWriteWeb’de yeni yayınlanan bir yazıya referans göstermek açısından, sadece mobilden bahsedelim şimdilik.

Gelecek Mobilde! diyoruz iki yıldır. Mobil uygulama dünyası aslında son bir yıldır muhteşem bir iştahla büyüyor. Buraya kadar güzel. Peki ya mobil reklam dünyası? Ne yazık ki beklendiği kadar ¨iyi¨ büyümüyor. Mobil reklam modelleri henüz oturmadı, her yıl yeni modeller deniyoruz; text, interstitial, banner… Mobil reklam dünyasının yeterince iyi gitmemesinin sebebini kullanıcı alışkanlıklarının henüz değişmemesine bağlıyorum.

Bir de yanlış reklam kararlarına…

Bu ne anlama geliyor? iOS uygulamasının reklamını yapmak isteyen bir marka, download bazlı reklam yapmak yerine CPC ve hatta CPM reklamlar deniyor. Türkiye’de de var bu markalar… Yazının başında bahsettiğim haberden tam bu noktada bahsetmek istiyorum: Ne yazık ki mobilden gelen tıklamaların %40’ı değersiz.

Değersizin altını açalım: insanlar istemeden, yanlışlıkla, farkında olmadan tıklıyorlar reklamlara. Yani reklama bilinçli tıklayıp da aksiyon almayanlardan bahsetmiyorum, onları %60’a dahil edebilirsiniz.

CPC maliyetiniz mobilde 0.05 cent mi? Siz bunu şimdiden 0.08 cent olarak hesaplayabilirsiniz.

Ya da zamanınızı CPC reklamlar üzerinden performans kovalamakla harcamayın, mCPA(mobile CPA) çalışıp sadece performans karşılığı para ödeyin.

Görsel inc.com’dan alınmıştır.