Son aylarda Facebook’un reklam tarafında gerçekleştirdiği yenilikleri anlattığım yazıların sonuncusuna geldik. Daha önce Facebook Exchange ve Facebook Audiences‘tan bahsetmiştim. Şimdi bahsedeceğim Sponsored Results, bu 2’si kadar kapsamlı bir reklam modeli olmasa da Facebook’un şu ana kadar sunduklarından biraz farklı bir ürün.

Sponsored Results’ı en basit şekilde anlatmak gerekirse; Facebook arama kutusunda yazdığınız kelimelerin sonucunda karşınıza çıkan sponsorlu arama sonucu diyebiliriz. Bir uygulama, sayfa arıyorsunuz mesela; liste olarak karşınıza çıkan uygulama veya sayfanın altında, o yugulama&sayfanın arama sonuçlarına reklam vermiş başkar bir uygulama ya da sayfayı görüyorsunuz. 

Yukarıdaki örnekte göreceğiniz gibi, arama kutusuna Zynga yazdığınızda üstteki iki sonuç sponsorlu olarak karşınıza çıkıyor. Bu sonuçlar Zynga ile ilgili olmak zorunda da değil. Çünkü sponsorlu sonuçların hangi koşullarda gösterileceğine tamamen reklamveren karar veriyor. Yani Zynga yazdığınızda, karşınıza Comtalks’un Facebook sayfası da çıkabilir.

Sponsored Results, Adwords Değildir!

Sponsored Results sonrası aklına Google Adwords gelmiş olabilir. ¨Facebook, Adwords tarzı bir reklam modeli mi geliştirdi?¨ sorusunu soruyor olabilirsiniz. Facebook’taki Sponsorlu Sonuçların, Adwords modelinden çok ciddi bir farkı var: O da sonuçları, anahtar kelimelere göre göstermiyor olması. Adwords’te anahtar kelimeler için bid veriyorsunuz. Facebook’ta ise bir uygulama ya da sayfa için bid veriyorsunuz. Eğer bid verdiğiniz uygulama ya da sayfa öyle ya da böyle arama sonuç listesinde görünmüyorsa, reklamınız da asla görünmez.

Sponsored Stories aslında basit ve belli durumlarda hayli kullanışlı bir reklam ürünü. Özellikle uygulamalar için. Örneğin Cityville benzeri bir oyununuz var ve potansiye Cityville kullanıcısı sizin de hedef kullanıcınız. O zaman Cityville uygulamasına bid ederek, kendi uygulamanızın Cityville sonucunun üstünde reklam olarak görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Diğer reklam modellerinin aksine, Sponsored Result’ın henüz ciddi bir sonucunu okumadım. Yani reklamverenlere şu ana kadar nasıl bir avantaj sağladı, bilmiyorum açıkçası. Şimdilik ufak bir ürün olduğu için kullanım hacimleri de ufaktır diye tahmin ediyorum.

İlk yazıyı yazarken Facebook’un Nasdaq’taki durumu vahimdi. O günden bu güne FB, %23 artış göstererek 24.00$’a yükseldi. Şimdilik her çeyrekte durumu daha iyiye gidiyor gibi görünüyor. Bu arada yeni reklam modellerinin de yakında geleceğini ekleyelim. Facebook tarafından yeni haberler geldikçe paylaşmaya çalışacağım.

Herkese iyi haftalar…