Hafta içinde duyduğum en ilginç haber/söylenti Facebook’un ticarileştirme çalışmalarını bir sonraki adıma taşıyabilmek için Microsoft’un sahibi olduğu Atlas isimli reklam networkune talip olmasıydı. Bildiğiniz gibi Microsoft daha önce Facebook’a yatırım yapmış, bunun dışında iki şirket Bing ve Facebook arasında entegrasyon sağlanması konusunda anlaşma imzalamıştı.

Halka açıldıktan sonra sürekli değer kaybeden ve mobil reklam planları ile azda olsa yeniden sağlayan Facebook hala halka açılış değerlemesine ulaşamadı. Bu satınalma sonrasında şirketin Google Adsense benzeri üçüncü web sitelerinde reklam yayınlama planları olduğu diğer tüm teknoloji bloglarınca öne çıkarıldı.

Atlas Deneyimi

Atlas’ın sahip olduğu deneyim çok iyi bir şekilde dökümante edilmiş, şirket sitesinde bu deneyim çeşitli başlıklarda hazırlanan detaylı raporlarla müşterilere iletilmiş. Bu raporlara buradan ulaşabilirsiniz.

Şirketin (FB) sahip olduğu kullanıcı verisi göz önüne aldığında dijital dünyada sahip olduğu aktif çerez’lerle reklam dijital dünyasının gidişatını kökten değiştirebilir. Facebook hangi bilgilere sahip? Reklamveren markalara diğer web siteleri üzerinde ne gibi hedefleme imkanları sağlayabilir isterseniz kısaca hatıralayalım.

  • Cinsiyet
  • İsim ve Soyisim
  • Yaş
  • Bilinen Diller
  • İş Geçmişi
  • Eğitim Durumu
  • Mevcut Konum
  • Doğum Yeri
  • İlgi Alanları
  • İlişki Durumu
  • E-Posta Adresleri
  • ve Telefon Numaraları

Yayıncıların Masumiyeti(!)

Şirket sahip olduğu reklam envanterini önümüzdeki bir yıl içerisinde devasa bir şekilde büyütebilir. Böyle bir büyüme şaşırtıcı olmaz çünkü halihazırda Google Adsense gelirlerinin düşüşünden şikayet eden yayıncılar hiç beklenmedik bir hızla Facebook Reklamları yayınlamaya başlayabilir. Öngörülen Facebook Reklam Ağı kısa sürede devasa bir reklam envanterine kavuşacaksa da bu envanterin optimizasyonu ve yayıncı taraflı sahtekarlık girişimleri şirketi epey uğraştıracaktır.

Silikon Vadisi devlerinin nispeten küçük şirketleri ve ekiplerini satın alarak hedeflerine giden yolları kısaltmalarına sıklıkla şahit oluyoruz. Umarız dijital dünya için faydalı ve karlı bir hamle olur.

eToro Deneyi

Unutmadan geçtiğimiz hafta içerisinde eToro‘nun sosyal yatırımcılık konseptini test etmek için Facebook’un NASDAQ borsasında işlem gören hisselerinden yaklaşık 350$’lık aldım. Bu deneyimi de ilerleyen günlerde paylaşıyor olacağım.