Geçtiğimiz aylarda telefonumdan, abonesi olmadığım bir GSM operatörünün internet sitesine girip bazı tarifelere bakıp bir tanıdığım için bir kaç işlem yapacaktım. Yanımızda bilgisayar olmadığı için telefondan kolaylıkla yaparım diye düşünüyordum. Fakat öyle olmadı, Appstore’da birden fazla uygulaması olan bu operatörün maalesef bir mobil sitesi bulunmuyordu. Mobil uyumlu bir site olmadığı için de oldukça zorlanarak işlemleri yapmaya çalıştık.
Geniş bir açıdan bakacak olursak bu operatör, mobil dünyayı oldukça önemseyen bir firma diyebiliriz çünkü tüm mobil platformlar için özenle hazırlanmış uygulamaları bulunuyor. Ama unutulan bir nokta var ki her akıllı telefon kullanıcısının bu uygulamaları indirmesi gerekmiyor. Benim gibi abone olmayan ve herhangi bir konuda bilgi almak için gelen ziyaretçileri düşünerek mobil siteler de hazırlamalıydırlar.
Markalar, müşterilerini veya müşteri adaylarını her platformda, her durumda yakalamak zorundadır. Ancak bu sayede kullanıcılar yani bizlerin gözünde değerlerini artırabilirler.
Mobil siteler ve mobil uygulamalar aslında pek karşılaştırmaya uygun şeyler değil. Daha çok bir birini tamamlayan teknolojiler diyebiliriz. Kullanım alanları, sağladıkları imkanlar, artıları, eksileri oldukça farklılık gösteriyor.
Markalara mobil siteler ve mobil uygulamaların aslında farklı olduğunu ve mobil sitelere öncelik vermenin daha doğru bir yaklaşım olacağını (bence) gösterebilmek adına karşılaştırmalı bir sunum hazırladım. Bu sunumda yer alan maddeleri inceleyerek önceliklerinizi belirleyip çalışmalarınıza kısmen de olsa yön verebilirsiniz.