Bildiğiniz gibi Foursquare geçtiğimiz aylarda yeni reklam modeline geçti ve kullanıcıların check-in yaptığı mekanlara uygun olarak  kullanıcılara reklam ve kampanyalar göstermeye başladı. Bu yeni reklam modeliyle Foursquare gelirini 3 katlt arttırdığı söylenirken, şirketin daha değerli bir hale geldiği su götürmez bir gerçek.

Foursquare ile ilgili dolaşan dedikodular arasında şimdi de stratejik ortak aradığı haberi var. Bloomberg’in sızdırdığı bilgiye göre Foursquare yeni ortaklık için  Microsoft ve American Express ile görüşüyor. Kulağımıza gelen bilgilere göre  Microsoft ve American Express bu ortaklık için birbirleriyle yarış halindeler.  

Ortaklığı Microsoft’un alması durumunda Google harita servisleriyle rekabet eden Bing için çok önemli bir atak olacak. American Express ise ödeme sistemini Foursquare’in veri tabanıyla birleştirerek pazarlama ve sosyal medyayı tek çatı altında toplamak istiyor. Foursquare’in Yahoo ve Apple ile görüşme halinde olması dedikoduları da geçerliliğini sürdürüyor.

Görünen o ki Foursquare yaptığı reklam modeliyle karını katlamaya ve büyük şirketlerin gözbebeği olmaya devam edecek. İlerleyen günlerde Foursquare yarışını kimin kazanacağını hep birlikte göreceğiz.