Patrón Spirits International‘ın CEO’su ve içecek endüstrisinde 29 yıllık tecrübe sahibi John McDonnel şirketin dış pazarda nasıl büyüdüğünü 5 stratejik tüyo ile anlatıyor.

Küresel bir marka yaratmak için ince analiz ve planlamlar yapmamız gerektiğini hepimiz biliyoruz.

Patrón’un isminin uzandığı ülkelerin sayısını altı yıl içinde 3’ten 130’a çıkarmak için izledikleri yolu aşağıdaki ipuçlarıyla anlatıyor.

1. Küresel başarı için istikrarlı bir marka kimliği şart.

Hedef pazarın değer ve tüketici alışkanlıklarını benimsesiniz bile bu olmazsa olmazlardandır.

”Mesela biz Japonya’ya girerken ülkenin önde gelen barmenlerine ürünümüzün imalat sürecini ve kaliteli malzemelerini tanıtmak için çok fazla vakit harcadık. Sonrasındaysa, marka kimliğimizi müşteriye tanıtan biz değil onlar oldu.” diye anlatıyor.

2. Bazı ülkelere diğerlerinden daha hızlı girerseniz katettiğiniz yol daha içaçıcı olacaktır.

Ekonomi gelişimi hızlı olan ülkelerde bu planı uyguluyor olursak sanırım çok daha iyi işler başarıyor oluruz.

3. Zorluk yaşayabileceğiniz bir ülkeye girerken,yerel dağıtımcılarla ve sizin kategorinizdeki kanaat önderleriyle iletişim kurun.

Bilgi sahibi insanlarla engelleri kolaylıkla aşabilirsiniz.

4. Ürün fikrinizin, adınızın ve ambalajınızın ticari markasını yeni bir pazara girmeden önce alırsanız , ihlaller karşısında hakkınızı savunabilirsiniz.

Telif hakkı ihlalleri ve hırsızlıkları bizim ülkemizde olduğu gibi diğer gelişmiş ülkelerde de oldukça yaygın.

5. Son olarak, küresel bir marka kurduğunuzda, gözünüzü bilindik satış kanalları ötesine dikin.

Patrón’un en başarılı ve yeni ülkelere hızlı bir şekilde girmesini sağlayan kanal büyük havaalanlarında ki gümrüksüz satış mağazalarıdır.

Yeni ülkelere pazarlarına girmek gözünüzü korkutmasın. İstikrarlı bir marka kimliği, farklı pazarlar için, farklı giriş hızları ve bilinmedik satış kanallarını keşfetmek işinizi kolaylaştıracaktır.