Sosyal medya çağında en ilgi gören paylaşımlar içerisinde yaratıcılık bulunduran çalışmalardan oluşuyor – tabii ki kedi fotoğraflarını bu kategoriye dahil etmiyoruz 🙂 Vine da bu yaratıcılık bulutunun en sağlam köşesine kısa bir sürede oturdu ve 40 milyon kullanıcıyı çoktan geçti bile. Peki markalar için Vine ne ifade ediyor?

Vine tamamen yaratıcılık üzerine kurulmuş bir platform aslında. 6 saniyede anlatabileceğiniz hikaye zaten yeteri kadar kısıtlıyken, o hikayeyi öyle bir kurgulamalısınız ki insanlar daha 6 saniye dolmadan timeline’ından sizi savuşturmasın. Vine’ın bu yaratıcılık tarafından tutabilen markalar şu zamana kadar ses getirdi ve bundan sonra da getirmeye devam edecek. Vine’da bir marka olarak yapabileceklerinizin tarifi yok; ürün tanıtabilirsiniz, kampanya hazırlabilirsiniz, kampanyanızı duyurabilirsiniz ya da #magic, #howto gibi hashtaglere uygun keyifli videolar çekip paylaşabilirsiniz. Yurtdışından ve Türkiye’den çeşitli Vine örneklerini sizler için derledik:

İlk örnek Dick’s Sporting Goods’tan. Vine’ın 6 saniyelik olayında çok güzel bir kurguyla keyifli bir şekilde izletiyor kendini marka. İkinci videoda hatta baya uğraşıldığı için benim tebriklerimi almaya hak kazandı.

İkinci örnek KevyPizza’dan. KevyPizza 6 saniyeyi çok güzel kullanarak ve McEscape diyerek McDonalds’a sataşıyor:

Sıradaki örnek Türkiye’den tanıdığımız bir marka. Algida beni bu Vine videosuyla çok ümitlendirmişti, “yaşasın ilerleyen günlerde yeni ve güzel videolar gelecek” diye düşünmüştüm ama bu video Algida’nın ilk ve son videosu oldu şimdilik.

Coca Cola Türkiye de Vine’ı etkin olarak kullanmaya başlamıştı Mayıs ayında #yazgelse kampanyasıyla. Mayıs’tan beri onlar da Vine’da sessiz kalarak beni üzen markalardan oldular.

Lowes Vine’ı kullanıcılarına faydalı bilgiler sunmak için kullanıyor ve bence çok da güzel bir strateji uyguluyor. Sayesinde bir çok yeni pratik bilgi öğreniyoruz 🙂

TEB de Vine’ı ürün tanıtımı için kullanan markalar arasında. CEPTETEB ile QR kod üzerinden para çekme özelliğini 6 saniyede anlatmış.

Vine’ın diğer içerik paylaşım mecralarına oranla çok daha fazla yaratıcılık ve çok daha fazla zaman istediği su götürmez bir gerçek. Fakat kullanıcılar Vine’da üretilen içerikleri o kadar ilgiyle takip ediyorlar ki geri dönüşümü (ya da biz ona “etkileşim” diyelim) çok daha fazla oluyor. Bu açıdan değerlendirilirse markaların Vine’da yer alması hem marka bilinirliği açısından, hem de markanın kullanıcılar üzerindeki “sempatikliği” açısından çok da yerinde bir hareket. İlerleyen dönemde hangi yerli markaların Vine’da aktif bir rol üstleneceği merakla bekliyoruz.