Daha önceki yazımda Vine‘ı markaların nasıl kullandığını incelemiştim, yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bir fotoğraf filtreleme ve paylaşma mecrası olan Instagram, Facebook‘un satın almasıyla büyük bir atak yaptı. Daha öncesinde de kullanıcılar tarafından büyük ilgiyle kullanılan Instagram, kısa sürede büyüdü. Twitter Vine’ı piyasaya sürdükten sonra Instagram’da bu rekabet ortamına katılmış ve sadece fotoğrafla kalmayarak video özelliğini de bünyesine eklemişti. Video konusunda Instagram mı Vine mı tartışmaları sürerken (ki ben kesinlikle büyük bir Vine fanıyım); Instagram’ı markaların nasıl kullandığını inceleyelim;

Instagram’da markalar genellikle kendi etkinliklerinden görüntüler paylaşmayı, yeni ürünlerini paylaşmayı, facebook’ta paylaştıkları içeriklerin görsellerini paylaşmayı, reklam çekimlerinde kamera arkasından fotoğraflar paylaşmayı tercih ediyorlar. Instagram, kullanıcılar açısından değerlendirildiğinde de, markalar açısından değerlendirildiğinde de Vine kadar yaratıcı zekaya gerek görülmeyen bir platform. Yaratıcılıktan çok görsel olarak göze güzel gözüken her fotoğraf karesini bir çok fotoğraf filtreleme uygulamasından geçirip, en son olarak da Instagram’ın filtrelerini kullanarak paylaşabiliyorsunuz. Bu açıdan bakıldığında markalardan da aşırı bir yaratıcılık beklemeye çok da gerek yok ama yine de sosyal medyanın temelinde ilgi görecek her içeriğin farklılık ve yaratıcılıktan geçtiğini de unutmamak gerek.

Mavi Instagram’ı tek bir şekilde kullanmıyor, etkinlik görsellerini ve indirim haberlerini paylaşmanın yanı sıra aktif olarak Instagram’ın video özelliğini de kullanıyor:


 

Turkcell de Instagram’ı aktif olarak kullanan bir marka. Hem kullanıcılara yararlı bilgiler sağlayacak uygulamalarının tanıtımını yapıyorlar, hemde ürün indirimlerinden kullanıcılara haber veriyorlar.

Instagram fotoğrafları dendiği zaman akıla gelen ilk 10 fotoğraf arasında kesinlikle kullanıcıların çekip yüklediği Starbucks fotoğrafları yer alır. Starbucks da bunu iyi değerlendirerek Instagram’da aktif olarak fotoğraf paylaşımı yapıyor. Sadece ürün fotoğraflarını paylaşmakla kalmayıp, yukarda sözünü ettiğim “göze güzel gelen” fotoğraf paylaşıyor. Ayrıca ürünlerinin hazırlanışının videolarını da görebiliyoruz Starbucks’ın Instagram profilinde.


Hayattan rengi alın, geri neyi kalır ki?” diye çok güzel bir jingle ile insanlara seslenen Filli Boya da Instagram’ı kullanan markalar arasında. Filli Boya hem geçmişte başarılı bir Instagram kampanyasına imza atmıştı. Ayrıca Filli Boya güzel ev dekorasyonlarının fotoğraflarını da paylaşıyor ve renk temasını ön plana çıkartıyor.


Markalar Vine’a oranla Instagram’da daha aktif. Instagram’ın Vine’dan önce kurulmuş bir mecra olduğunu da göz önünde bulundurursak bu çok da yadırganacak bir durum değil. Yine de markaların Instagram’ı sadece ürünlerini paylaştığı bir platform olarak görmemesi hem beğeni sayılarını arttıracak hem de daha yorum alacak bir durum olarak değerlendirilebilir.