Günümüzde İK süreçlerinde önemli değer haline gelen bir unsur var, ” Teknolojiye Hakim Olmak.”

İşe alımlarda sosyal medya kullanımının etkisi artıyor. Bunu hepimiz bir bir görüyoruzdur. Artık CV formlarında sosyal medya sayfalarınızın linklerini paylaşmanızı istiyorlar.

Doğru teknolojiyi kullanan insanların sektörde her zaman önde olduğu vurgulanıyor. Teknoloji artık her departman için zorunlu. Bu teknolojiyi ve sosyal medyayı verimli kullanan çalışan daha önemli bir hal alıyor..

İK depertmanları işe alımlarda insanların sosyallik derecelerini bu şekilde ölçebiliyor. Ki bu da çalışanın uyumluluğunu açıkça ortaya koyacaktır.

Bu noktada sosyal medyada varlığının dışında, sosyal medyada nasıl bir role büründüğü önemli bir rol oynuyor. Bunların dışında İK depertmanı bunlara dikkat ederken kendisi sosyal medyayı nasıl kullanıyor sorusu oratay çıkıyor.

İnsan Kaynakları, Sosyal Medya’dan Nasıl Faydalanmalı?

– Çalışanın online davranışlarının kurumsal kimliğe dayanıp dayanmadığını kontrol etmek için Sosyal Medya izleme araçları ile takip edilmesi (elbette sadece çalıştığı şirketin ismini açık bir şekilde ortaya koyan personele yapılmalıdır.) Aksi takdirde bu tutumun etik olup olmadığı tartışılacaktır.

– İnsan Kaynakları, personelinin Sosyal Medya’da sergilemesi gereken tavır hakkında öneri metni hazırlamalı ve bunu tüm personele duyurmalıdır.

– Linkedin: İşe alımlarda Linkedin ağından faydalanılması. Linkedin, diğer bir çok kariyer sitesine göre daha profesyonel ve kariyerleri çalışanları barındırmaktadır.

– Blog: Kurum Blog’u oluşturması ve her hafta bir yönetici veya konusunda yetkin olan bir personelden uzmanlık alanıyla ilgili içerik paylaşmasının rica edilmesi. Bu iş gönüllülük esasına göre yapılmalıdır.

Örneğin ; Turkcell Blog

– İçerik Pazarlama: İçerik Pazarlama’da SEO ilgisi olan uzman bir kişinin işe alınması. İşe alınacak kişi adeta bir marka elçisi (Brand Ambassador) gibi çalışmalı ve sektörle ilgili portallarda, forumlarda makaleler yazmalıdır. Küçük bloglar kurarak bazı anahtar kelimelere dayalı olarak makale yazmalı, bu makalelerde şirketin sitesine link vermeli veya gizli bir tanıtım yapmalıdır. İçerik Pazarlama (Content Marketing) önümüzdeki 10 seneye şekil verecek bir meslek olacak.