İş hayatında olan çoğu bireyin sosyal medya hayatında da var olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte aslında özgeçmişimiz ile kendimizi nasıl pazarlıyorsak, sosyal medyada da kendimizi bir nevi pazarlıyoruz. Potansiyel işverenler bizi 7 gün 24 saat araştırabildikleri için iş aramasak bile aslında hepimiz iş pazarındayız. Dijital dünyada nasıl göründüğümüzü kontrol etmek aslında biraz da bizim elimizde. Biraz düşündüğümüz zaman aslında karşımıza şunlar çıkıyor.

Gerçek ve sanal hayattaki kişiliğiniz bir olsun. Gerçekte nasılsanız, ne yapıyorsanız, ne yapmak istiyorsanız sosyal hayatta bunu açıkça yansıtın. Eğer çevre mühendisliği mezunuysanız ve o işi yapmak istiyorsanız, sosyal medya profilinizin bunu yansıtması gerekir. Yalnızca sevdiğiniz yemekler ve köpekler yeterli olmaz.

İşverenler sizin hakkınızda karar verirken Google aramalarında çıkan ilk 10 başlığı göz önünde bulundurur. Twitter, LinkedIn ve diğer sitelerde “isimsoyisim” şeklinde görünmeniz sizin için olumlu olacak.

İtibarınızı sağlamlaştırın. Uzmanlık alanlarınızla ilgili forumlarda ve topluluklarda yer alın. Çok aktif bir katılımcı olmak zorunda değilsiniz.