Mobil lokasyon analizi gerçekleştiren ABD merkezli girişim Placed, markalar için müşterilerinin yoğunlaştığı alanların üç boyutlu haritalarını hazırlıyor. Şirket, bunun için tüketicilerin cep telefonlarının sinyallerini takip ediyor.

Şirketin -alışveriş ödülleri karşılığında- gönüllü katılım ile oluşturduğu veri tabanında 100 binin üzerinde kişi kayıtlı bulunuyor. Bu kişileri cep telefonu sinyalleri ve GPS verileri ile sürekli takip altında tutan şirket, beyan ettikleri alışveriş eğilimlerinden yola çıkarak markatemelli sınıflayabiliyor. Dolayısı ile isteyen markalara gerek kendi müşterilerinin, gerekse de rakiplerinin müşterilerinin hedef kentte nerelerde yoğunlaştıklarını anlık olarak gösterebiliyor. 

Yöntem, lokasyon temelli mobil reklam hedeflemesini kolaylaştırdığı kadar, açık hava reklamlarınında hedeflenmesine hizmet edebilir görünüyor.