45 Şaşırtıcı Sosyal Medya Gerçeği ve Rakamları! | İnfografik

45 Şaşırtıcı Sosyal Medya Gerçeği ve Rakamları! | İnfografik

Twitter kullanıcılarının %60‘ı mobil üzerinden Tweet atıyor.

10 milyondan fazla Facebook App’i mevcut.

“Lütfen RT!” yazan tweetlerin %28‘i gerçekten retweet alıyor.

Her saniye 8000 Instagram kullanıcısı fotoğraf beğeniyor.

Toplam Pinterest Pin’lerinin %80‘i Re-Pin alıyor.

4.2 milyar kişi sosyal medyayı mobil üzerinden kullanıyor.

Pazarlamacıların %23‘ü blog ve sosyal medyaya yatırım yapıyor.

Hala şaşırmadıysanız ViralBlog‘un hazırladığı aşağıdaki infografiğe göz gezdirmenizi öneririm!

İnfografiği hazırlayan Igor Beuker mükemmel bir sosyal medya stratejisinin etkileşim yaratacak doğru içerikle mümkün olacağını söylüyor. Ayrıca çoğu pazarlamacının ve ajansın, deneyim eksikliği ve eski alışkanlıklarını devam ettirmeleri sebebiyle sosyal medyayı geleneksel medya gibi kullandığını ve bunun yanlış olduğunu belirtiyor. Igor Beuker’e göre sosyal medya dünyasında yayım, bencillik, spam ima eden kelimeler işe yaramıyor ve sosyal medya üzerinde markaların sadece ürünlerinin tanıtımını yapmasının yanlış olduğunu söylüyor.

Bizce de markaların paylaşımları kullanıcılarının hayatına bir değer katmalı ve anlamlı olmalı. Eğer marka olarak bunu yapamıyorsanız sosyal medyaya hiç bulaşmamanız en sağlıklı yol. Şunu unutmayın ki ne kadar çok Facebook fanına sahip olduğunuz değil Facebook EdgeRank değeriniz önemli. Bu yüzden paylaşımlarınızda doğru bir içerik stratejisi belirleyip etkileşim almalısınız.

Mobil ise bir başka önemli konu. Mobil kullananların sayısı gerçekten çok yüksek ve bu sayı her geçen gün artıyor. Buna rağmen birçok önemli markanın hala bir iOS ve Android uygulaması bulunmuyor ve mobilde korkunç bir deneyim sunuyorlar. 

Yani infografikten çıkaracağımız en önemli ders; Kısa zamanda markanızı sosyal medya diline adapte etmeniz ve mobilde ve sosyal ağlarda varlığınızı sürdürmeniz kesinlikle sizin faydanıza olacaktır. Şimdiden başarılar!

Author

Ankara'da doğdu, büyüdü, Konya'da okudu, en sonunda İstanbul'da boğulma kararı aldı. Fotoğraf çeker, yazar, okur, blogger. Daha önce Ankara'da ve Konya'da çeşitli reklam ajanslarında Copywriter ve Social Media Specialist olarak, bir markada Assistant Brand Manager olarak çalıştı. Commodore Digital Media'da Copywriter olarak çalışmaya başlamasıyla comTalks ailesine katıldı. Dijitalin tüm nimetlerinden faydalanmaya bayılır, hemen hemen her mecrada profili vardır. Seyahat tutkunudur ve İstanbul'a aşkla bağlıdır.

Bir Cevap Yazın

comTalks yazılarını ve gelişmelerini ilk sen duymak istiyorsan e-posta adresinle bültene üye olabilirsin. Asla spam yapmayız.
TwitterFacebookGoogle+