Bir gün Facebook’ta dolaşırken kendi fotoğrafınızı ya da bir arkadaşınızın fotoğrafını Facebook reklamlarında görseniz ne hissedersiniz? Eğer “hiç hoşuma gitmezdi!” diyenlerdenseniz Google’ın yayınlamış olduğu yeni hizmet politikası da hiç hoşunuza gitmeyecek.

Google dün hizmet politikasında bir güncelleme yaptı ve 11 Kasım itibariyle Facebook reklamlarında yetişkin kişilerin isimlerini ve fotoğraflarını halka açık hale getirdi. Bunun sebebi ise aslında çok basit ve tahmin edilebilir; Sosyal medyanın temelinde yatan “insanlar artık kendi tanıdıklarından gelen önerilere kulak veriyor, onlara dayatılmak istenen reklamları duymuyorlar” düşüncesiyle Facebook reklamlarında size arkadaşlarınızın fotoğraflarını göstererek reklamlarda daha etkili bir sonuç elde etmeyi planlıyor.

Söz konusu bilgiler ise Google Plus ve Google Play üzerinden elde edilecek. Eğer Google Plus üzerinde bir markayı takip ediyorsanız Google sizin bilgilerinizi o marka için kullanabilecek ya da aynı durum Google Play için de geçerli olacak, eğer bir uygulamaya olumlu bir geri dönüş sağlıyorsanız yine sizin bilgileriniz o uygulama için kullanılabilecek.

Google bu uygulama için 18 yaş üzerindeki yetişkin kişileri hedefliyor ve kullanıcılara uygulamadan çıkma hakkı tanıyor. Aynı zamanda bu Google’ın ilk “Sosyal Reklam” uygulaması değil. 2011 yılında Google bazı banner reklamlarına da “+1” özelliği eklemişti fakat bu özellik geniş kitlelere ulaşamadı.