Sosyal Medya’da markaların istediği “daha çok fan” algısının artık yavaş yavaş değiştiğini ve marka büyükelçileri ile etkileşim içinde olmanın fazla sayıdaki fan’dan daha önemli olduğunu önceden yapılan işlerde de birkaç marka ile görmüştük; ama itiraf etmeliyiz ki Burger King bu işi çok daha ustaca yaptı.

Burger King: Whopper sellout from Patty George on Vimeo.

Burger King Norveç için Dist Creative tarafından yapılan bu yeni projenin amacı sosyal medyada Burger King Fan’ı gibi gözüken, aslında sadece promosyon mantığına sahip olan ve marka ile etkileşim içine girmeyen kişileri sayfadan uzaklaştırmak. Bu amaca ise promosyonseverlere son bir güzellik yaparak ve onları BigMac ile “ödüllendirerek” ulaşıyorlar.

Uygulama bir mikro sitesini ziyaret edenlere bir test yapılıyor. Ya “I am a True Fan” diyerek hiçbir promosyona Burger King sevginizi değişmediğinizi gösteriyorsunuz ya da “I am a Sellout” diyerek bir BigMac’e Burger King sevdanızdan vazgeçebileceğinizi onaylayarak Big Mac fişinizle Burger King sayfasından sonsuza kadar ayrılıyorsunuz.

Burger King Norveç bu test sayesinde 38,000 fan kaybetti ve geri kalan 8,000 fanıyla şuan fan page’inde mutlu mesut bir iletişim gerçekleştiriyor. Ne diyelim, darısı Türkiye’deki “daha çok fan istiyorum!” mantığındaki markaların başına 🙂