Sosyal medyanın gücünün her şeye kadir olduğunu gösteren birçok örnekle karşılaşıyoruz. Yeni medyanın gücü dillere yeni kelimelerin eklenmesine bile katkıda bulunabiliyor. Selfie kelimesi, Oxford Üniversitesi tarafından 2013 yılının kelimesi seçilmiş ve İngilizce sözlüğe eklenmiştir. Sosyal medya ile ortaya çıkan bir deyişin yeni bir sözcük olarak dile girmesi, sosyal medyanın kitleler tarafından ne kadar fazla kullanıldığını ve önemli bir yere sahip olduğunu kanıtlıyor. Sosyal medya lisanı diye bir gerçeğin var olması 7’den 70’e tüm kullanıcıların ortak dili haline geliyor. İkonlarla duygusal ifadeler, hızlı yazabilmek adına sözcüklerin kısaltılması gibi özellikler ortak bir dijital algının oluşmasını sağlıyor. 

Son dönemde en fazla yaygınlaşan sosyal medya jargonlarından biri haline gelen Selfie furyası bir kasırga gibi herkesi giderek etkisi altına alıyor. Selfie’nin kişinin kendisini çekerek sosyal medyaya yüklemesi anlamına geldiğini düşünürsek, milyonlarca selfie görseline rahatlıkla ulaşabiliriz. Bu trendin tüm dünyada giderek yaygınlaşması, markaların ünlü isimleri kullanarak dijital pazarlamayı bu trendin üzerinden de kurgulamaya başlamasına yol açtı. Kısa süre önce gerçekleşen Oscar ödül töreninde Samsung Galaxy Note 3 ile Ellen DeGeneres çetiği selfie büyük bir ses getirmişti. Selfie’nin Samsung’un bir reklam kampanyası olduğunun ortaya çıkmasıyla Oscar ödülüne Selfie çalışmasıyla entegre edilen Samsung Galaxy Note 3’un rekorlar kıran tanıtımı sağlanmış oldu.

Hollywood yıldızları ve Türkiye’deki ünlü isimler için de selfie oldukça favori haline gelmiş durumda. Bununla birlikte sosyal medyada #selfie hashtag’i ile yapılan paylaşımlar da durmadan artırıyor. Selfiecity adı verilen projede ulaşılan verilere göre #selfie hashtag’ini kullanarak Instagram’da 79 milyonu aşmış bir paylaşımın olduğunu belirtiyor. Yapılan araştırmadan sonraki son paylaşım sayısı 87 milyonu aşmış durumda.

 

 Peki ya neden selfie’yi seviyoruz? Tüm dünyada moda haline gelen selfie akımı kitleleri sarmaya devam ediyor. Selfie hashag’ini kullanarak yapılan fotoğraf paylaşımları bireyleri birbirine yaklaştırıyor. Selfie yapan kişiler her geçen gün daha dikkat çekici konseptlerle fark yaratmaya çalışıyor. Trend olmanın verdiği cazibe de ilginç ve sürekli bir selfie çılgınlığına sürüklüyor. Öyle ki Opteka ve XShot firmaları yeni bir cihaz ürettiler. Bu cihaz Selfie’cilerin işini kolaylaştırmak için düşünülen bir Selfie sopası. Monpods olarak da adlandırılan bu sopa, Selfie’cilerin daha marjinal çalışmalar yapmasına ve takipçi kitlelerini artırmasına katkı sağlayacak gibi gözüküyor.