Tüm dünyayı giderek saran ‘Selfie’ modası her geçen gün ününü artırmaya devam ediyor. Selfie, markaların yeni gözdesi olacak gibi görünüyor. Markaların bu yeni furyayı hayata geçirmeye başlamasına göz atacak olursak, Ocak 2013’te Facebook’ta selfie’leri kullanan markaların sayısının 11, selfie yarışmaları düzenleyen markaların sayısının 13 olduğunu görürken, Aralık 2013’te Facebook’ta selfie’leri kullanan markaların sayısının 129, selfie yarışmaları düzenleyen markaların sayısının ise 207’ye ulaştığını görüyoruz.

Ocak 2013’te Twitter’da selfie’leri kullanan markaların sayısı yine 11, selfie yarışmaları düzenleyen markaların sayısı 252 iken, Aralık 2013’te Twitter’da selfieleri kullanan markaların sayısı 261, selfie yarışmaları düzenleyen markaların sayısı 781 sayısına ulaşmış durumda.

90 milyona ulaşan Intagram’daki selfie paylaşımları, bu yeniliğin markalar tarafından gözardı edilmemesi gerektiğini de gösteriyor. Şimdiye dek yenileşmeyi fark edip bu yönde adımlar atan markalar arasında Dove, Toyota, Sony, Samsung, Hooters, MasterCard, Beggin’ Strips, GoPro, Axe yer alıyor.

Bir önceki yazımda da belirttiğim Samsung’un Oscar törenine sponsor olarak ünlü isimlerin selfie çekerek dünya ile paylaşma kampanyası oldukça akılcıydı. Dev bir marka olan Samsung’un bu gelişimin farkında olması Türkiye’deki birçok markanın da örnek alması gerektiğinin bir kanıtı olarak görülebilir. Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarında #selfie hashtag’ini kullanarak kullanıcıların bu denli paylaşım yapmaları artık harekete geçilmesi gerektiğini gösteriyor.

Twitter’da sporsonlu tweet çalışmaları, fenomenlere büyük paralar yatırarak, paylaşımlar yapılması ya da Facebook’ta birbirinin aynısı olan binbir tane banner reklamını görmek artık kullanıcıyı cezbetmiyor. Tüm sosyal medya kullanıcıları artık yenilikler istiyor. Bu beklentiyi markalar nasıl projeler üreterek karşılar o şu an muamma ama, yenilikler ve yeni furya yakında.